Saturday, 1 January 2011

fakta bukan auta

ini adalah fakta..bukan cinonex auta ok,haha..di antara beberapa fakta yang cinonex tau..
mungkin korang dah tau..tapi nak bagitau juga pasal fakta..hehe..aphal la ko cinonex cakap berbelit2..

1 - TYPEWRITER adalah perkataan terpanjang yang boleh di bina dari huruf2 yang terdapat dalam satu barisan yang sama pada papan kekunci..faham tak??kalo tak faham geleng kepala sambil cakap faham2..haha

2 - rama2 merasa makanannye dengan kaki..ok,itu rama2..jangan plak manusia rase makanan dengan kaki..wayar shot name nye tu..haha

3 - mata burung unta adalah lebih besar dari saiz otaknye..macam iklan dalam tv cakap tu..hehe

4 - bunyi itik tidak menghasilkan talun atau lebih femes echo..

5 - semua beruang kutub adalah kidal..

6 - dalam temph 10 menit (versi indon), taufan membebaskan lebih banyak tenaga berbanding keseluruhan nuklear yang terdapat di bumi..

7 - saiz mata manusia tetap sama sejak dilahirkan..tapi tumbesaran hidung dan telinge tidak pernah berhenti sewaktu hidup..

8 - secara purata,ramai manusia lebih takot labah2 daripada takot mati..cinonex takot mati wooo dosa banyak lagi nih..

9 - siput boleh tidur sehingga 3 tahun..

10 - gajah adalah satu2 mamalia yang tidak boleh melompat..

11 - secara fizikal semula jadi..adalah mustahil untuk menjilat siku sendiri..

12 - 1 dari 2 billion manusia akan dapat hidup sehingga 116 tahun atau lebih..

13 - wanita berkelip mata 2 kali lebih banyak dari lelaki..

14 - tidak mustahil untuk lembu menaiki tangga,tapi ia tidak boleh menuruni tangga..



ni antara yang cinonex tahu dan nak kongsi..ade banyak lagi..mungkin ade part 2 kalo rajin..












p/s..ilmu tak kan abis sampe bila2,bak orang dolu2 kate,blaja la sampe ke negeri china..hehe

No comments: