Monday, 17 January 2011

nirvana ciplak orkes nirwana

salam..


harluu..tetiba rasa tangan ni gatal nak menonyoh keyboard dan menaip apa sahaja yang terlintas di fikiran cinonex..mata belum mengantuk tapi jangan sampai lebam sudah..cinonex nak sembang sikit pasal 2 kumpulan musik antara orkes nirwana dan kumpulan grunge nirvana..


sedikit info mengenai 2 kumpulan ini..cinonex mulakan dengan orang malaysia dulu la..tanah tumpahnya darahku kan..melayu first..


orkes nirwana adalah sebuah kumpulan pop yeh yeh dari johor yang dah di tubuhkan pada tahun 25 mac 1965..kumpulan di pimpin oleh datuk a. rahman hassan yang merupakan penyanyi kumpulan ni la..apa yang cinonex tahu kumpulan ni masih lagi aktif sehingga hari ini..

google mari..cantik kan photo ni..tapi senset la plak..malas nak edit


kumpulan grunge nirvana walaupun sudah hampir 10 tahun kurt donald stephen cobain atau nama pemes nye kurt cobain ni is dead nama nirvana masih lagi di sebut2 dan bendera nirvana masih lagi berkibar..


sebut kurt cobain mesti orang tau die mati sebab bunuh diri..tekanan perasaan ape bunuh diri ni ha..nak tahu lebih lanjut pasal nirvana boleh cari kat google yea..rajin2 la sikit semua nak kene suap..ke nak cinonex suapkan dengan cd nirvana??


google mari


sapa2 peminat kumpulan orkes nirwana ni mesti tahu asal usul nye..peminat2 grunge jugak mesti tahu..cinonex sikit2 tu boleh la..cinonex mana layan sangat lagu2 macam ni..cinonex layan nasyid jea..haha..ok tipu


korang perasan satu benda tak persamaan antara 2 kumpulan ni..nama kumpulan yang hampir sama iaitu nirwana dan nirvana..lagu pertama yang meletop pun sama tajuk nye..orkes nirwana femes dengan lagu tak mengapa..manakala nirvana pula dengan never mind..


orkes nirwana wujud pada tahun 1965 dan nirvana muncul pada tahun 1985..lebih kurang tu la..adakah nirvana ciplak orkes nirwana ataupun suatu kebetulan..??..soalan ni pernah di ajukan dahalu..














p/s..cinonex tak ada jawapan ia sengaja di tiru atau sekadar kebetulan sahaja..

Link

2 comments:

wida said...

mungkin kebetulan yg tidak disengajakan..emm

cinonex coreyan said...

tak maybe mungkin la kot..haha