Sunday, 16 January 2011

tolong!! walaupun hanya 1 ringgit


beb.. gua menistis air mate tengok famili yg dalam kesusahan nie.. tolong lew bantu derang tak kire parti ape pun beb.. please.. Bantulah Adik Hairuman

"Salam sejahtera, Di sini Kami ingin berkongsi penderitaan adik hairuman dengan anda semua.Untuk makluman anda adik hairuman merupakan anak yatim piatu.Dia sudah kehilangan ibu bapanya sejak beliau berumur 5 tahun lagi .Hairuman merupakan anak keempat daripa 6 adik beradik dan dua orang kakaknya adalah golongan O...KU.

Kini hanya kakak hairuman yg bertungkus lumus menyara keluarga dengan pendapatan tidak seberaapa iatu dengan menolong suaminya menjual air buah.Sebelum ini Hairuman cuba membantu meringankan beban keluarganya dengan melakukan dua pekerjaan iaitu bekerja di kilang dan pemungut kelapa sawit. Malang menimpa keluarga ini apabila Hairuman ditimpa kemalangan semasa mwmungut kelapa sawit.

adik hairuman terkena kejutan elektrik akibat daripada kabel elektrik yg berkuasa tinggi yg tba2 terjatuh dan menimpa adik hairuman.Badan adik hairuman 50 peratus melecur dan memerlukan kos yang amat tinggi untuk menampung kos perubatan.Keluarga Adik Hairuman cuba meminta bantuan daripada badan2 yang berkenaan untuk membantu keluarganya dan dirinya tetapi sampai sekarang tidak mendapat sebarang jawapan...

Di sini kami merayu kepada tuan/puan supaya menolong adik hairuman..walaupun rm1 seorang sudah memadai meringankan beban adik hairuman.Marilah sama-sama kita membantu adik hairuman setakat terdaya.Disini saya sertakan bukti mengenai adik hairuman.


Disini saya sertakan nombor telefon Kakak Hairuman 0183807867 -Maryuni Bt Miskon


No Akaun :162030632448 Maybank


Alamat: no 28 jln desa mawar 2/11,seksyen 2,tmn desa mawar 45500 tanjong karang,selangor






p/s..bantuan yang tak seberapa..dapat dari kawan2 facebook cinonex

11 comments:

irahehe said...

ira nak share kat blog boleh? nak copy..

cinonex coreyan said...

sila2..di alu2 kan =)

olylda love~~~ said...

mintak izin share ye..

cinonex coreyan said...

sila2...jgn malu2..ambik semua ambik..tp jgn la ambil entry cinonex plak..hehe

♥♥♥aRiSa FunAbAsHi♥♥♥ said...

sedihnye..bace..
isk..kesian kan...betapa sukarnye die nak menghadapi ujian tuh..
mudah2an kehidupan dia akn datng lebih baik...
insya-allah...
sme2 kite doakan ye.. =)

cinonex coreyan said...

insyallah..arap dipermudahkan segala urusan nye di masa akan datng..kepada kite yang sihat walafiat ni beringat la..allah swt lebih mengatahui..

Si kOtAk HaTi said...

ya allah...selamatkan la dia...
kasihan.......semoga ada insan dermawan y sudi membantu...

cinonex coreyan said...

@Si kOtAk HaTi:insyallah..kite kalau tk mampu beri wang sekali pun tak kan la sepotong doa pun tak boleh kan..=)

saraeisyabalqis said...

nak share boley x?:(

cinonex coreyan said...

@saraeisyabalqis: buleh jea..ambil jea terus =)

Ary ariasputera said...

ary copy ye entry ni... nanti ary beri kredit kat awak...