Sunday 5 February 2012

perempuan touch 'n go?

assalamu'alaikum dan bismillah..


heloo..slamat berhujung minggu cinonex ucapkan..rasanya terlalu lama cinonex tak mengebang dekat blog ni..tengok la setakat mane mood berblogging ni boleh tahan, silap tengah2 taip entry ni pun boleh delete semula dan keluar menonton tv sambil makan cekedis..ngarut!


dihujung2 minggu ni ramai la muda mudi belia remaja keluar berjimba tempat yang dituju sudah pasti di karaoke2 melalak hingga mic ingin di telannya..pusat2 game dan snuker hiburan yang mungkin boleh menghasilkan keuntungan bukan pergi saja2 tetapi ingat jangan menimbulkan kerugian pihak berwajib dek kerana menanggung kos karper meja snuker yang korang rodok sampai koyak..dan ke tempat2 yang gelap gulita seperti panggung wayang..jangan buat yang tidak2 dalam panggung tu..karang tak pasal2 bersilat canggung orang dalam tu..

cukup2 mukadimah yang cinonex gebangkan..perempuan touch 'n go ataupun dah sentuh2 raba2 lepas tu belah..bagus! tak ke meraung empunya diri..itulah realiti hari semakin hari apa yang boleh kite lihat di luar sana..terlalu murahnya harga sebuah maruah sehinggakan tidak perlu membayar mahar untuk mendapatkannya..


anak muda sekarang terlalu mudah untuk di usung ke sana kemari tanpa halangan dan batasan..mana pergi mata2 atau mulut2 penjaga mereka??..bebas berpimpin tangan dan tanpa rasa segan silu dan konfidenya berpelukan mengalahkan laki bini..lelaki??sapa yang bersalah dalam ini cerita..lelaki watak pemimpin yang hampir2 tersungkur atau pun dak tersungkur siap tergolek dek bisikan syaitan 'rosakan, rosakan perempuan itu'..



para wanita jangan terlalu mudah menjual maruah di khalayak ramai..dan lebih2 lagi menjadi wanita mudah di sentuh oleh kaum adam dan pergi meninggalkan apabila keserasian sudah tiada..bukan ramai lelaki yang ada rasa tanggungjawab dalam diri..seperti pepatah habis manis sepah di buang..












p/s : salam maulid nabi muhammad saw cinonex ucapkan pada umat islam hari ni.

12 comments:

PYB said...

Haw dah lama tak guna touch n'go sbb derang menipu.. pompuan touch n'go lg laa

Azizah Omar said...

Hmm . Kadang-kadang perkara yang berlaku sometimes salah dua-dua pihak . Betul tak ?? (:

Karya Hati said...

harap dijauh semua tu. kesian pada abah dan bakal suami yang hanya dapat bekas2 saja...

Unknown said...

kdg2 pmpuan tu yg TnG lebih.siap Smart Tag dan gne lorong Cash lg..pastu, dh kena tinggal yg laki neh..sadiss je T_T

fatIn nanAd said...

mintak jauh ! amin3~

Unknown said...

ya ALLAH, mintk dijauhkan semua tu :)aminn..

..cik hana.. said...

Semoga kita dijauhkan dari semua itu..sangat takut dengan azab Allah di akhirat nanti...Sabda Nabi; “Jika kepala seseorang dari kamu ditusuk dengan jarum dari besi, itu lebih baik baginya dari ia menyentuh seorang wanita yang tidak halal untuknya”

zati embong said...

apa bleh bt,skrg ni org da bangga tnjuk gmbr peluk2 dgn bf kat fb..

Unknown said...

Inilh akibatnya apabila didikan agama kurang.

Ckin Kembaq said...

rendah martabat perempuan touch n go...bukankah begitu??

emmayuzaima said...

betul.inilah akibat kurangnya didikn agama

Unknown said...

Ini semua kerana mengejar keseronokan..menjadi glamer..