Tuesday 11 January 2011

akibat berkawan dengan jin

harluuu..ari ni terpanggil nak buat cerita pasal jin..pengamal benda2 yang tak berapa faedah dan boleh memesongkan akidah bagi umat2 islam..ni semua sebab kawan cinonex duk ngadu hilang duet..tak ada kerja lain ni mesti kerja en yol..lepas tu cinonex suruh la usha2 kat luar rumah orang ada tak orang pasang pelita..jawapanya ada..hoho


dunia akhir zaman dah tak ada peraturan..lebih banyak berlaku benda2 macam ni..ilmu2 peraturan allah swt semua dah di langgar..hilang akidah hilang agama..nak cerita sikit apa yang cinonex tahu kesan daripada keatas pengamal amalan ini..


ni adalah antara kesan2 pengamal ilmu tak baik ni..


semasa masih hidup

- hidup nya sentiasa bermasalah..
- buat lah kerja apa sekali pun tidak akan menjadi..seolah2 ada benda yang halang..

- banyak halangan pekerjaan yang di ceburi..

- sering sakit yang pelik2..banyak sintem2 penyakitnye..

- hilang anak dalam kandungan hasil tumpangan jin semasa melakukan persetubuhan..



di saat2 kematian

saat kematian orang yang bermemberkan jin biasenya amat menyulitkan keranakesukaran untuk melepaskan diri daripada khadam jin yang dah duk lama bertenggek menjadi kawan karib die..antara syarat2 untuk kematian atau memudahkan kematian iaitu bagi membolehkan jin khadamnya keluar ialah..

- membubuh ranting kering di atas dada pesakit..
- membuat kueh tujuh jenis dan di panahkan ke langit..

- memecahkan dinding rumah pesakit..

- meletakkan si sakit ni di rumah kosong..

- perlu membuka perabung rumah..

- mesti mencungkil lantai rumah..



kematian

kadang2 ada jugak kejadian aneh2 ke atas si sakit yang bersahabat dengan jin ni time sakit..antaranya..

- mati dah dua tiga hari..tapi nampak macam hidup jea lagi..sangat kuat makan..bila sudah mati mayat itu bau busuk dan hampir reput..
- mayat di bawa lari oleh jin..

- mayat di tumbuhi bulu yang banyak..

- mata dan mulut kelihatan ternganga dan ngeri..

- sesetengah mayat pula selepas kematian hilang di bawa ke hutan untuk santapan puak2 mereka..

- lepas kematian kadang kala diri si mati tu (sebenarnye jin peliharaan) balik semula ke rumah dan ada yang tidur serta bersetubuh dengan isterinya (yang pada sangkaan isteri si mati..bahawa suaminya itu hidup semula atau bekas suaminya itu keramat atau wali..



pantang larang

pewaris keturunan ini atau penerima ini tidak boleh melanggar pantang atau undang2 yang dah ditetapkan..kerana akibat buruk akan terjadi ke atas keluarganya..antara nya..

- tidak boleh meninggalkan jampah serampi..
- tidak boleh sembahyang di masjid atau berjemaah..

- tidak boleh masuk ke rumah dengan kaki kanan..

- tidak boleh memakan benda2 bernyawa dan sebagainya..

- tidak boleh pakai kain masuk melalui kepala..

- tidak boleh lalu di bawah penyidai kain..

- tidak boleh menziarahi jenazah..

- tidak boleh makan atau minum di kedai orang kafir
..


dah di jelaskan bahawa berkawan dengan jin banyak keburukan semasa mereka hidup ataupun mati..tak kira la apa niat dan sebab untuk menjadikan mereka sebagai kawan atau khadam..

menurut sesetengah ulama..berkawan dengan jin ni boleh menyebabkan manusia dan jin yang menjadi sahabatnya itu, jika jin tersebut terdiri daripada jin islam, sama2 la menjadi kafir dan ke neraka jahanam la jawab nye..

keadaan ni berlaku kerana manusia yang bermember dengan jin ni akan rasa takbur dan lupa daratan kerana memiliki kuasa yang luar biase yang tak ada pada orang lain..apa2 yang merekahajati akan diperolehi melalui pertolongan jin tersebut..mereka anggap mereka lebih berkuasa daripada allah swt..

perbuatan ni menyebabkan mereka syirik kepada allah swt kerana meminta pertolongan kepada makhluk lain selain allah swt..syirik merupakn satu dosa yang amat berat dan tidak akan di ampunkan oleh allah swt..


manakala jin yang menjadi khadam manusia akan menjadi kafir kerana mereka telah takbur kepada allah swt kerana seronok di sanjung oleh manusia..kadang kala mereka mengaku mereka adalh tuhan dan menyuruh manusia menyembahnya dengan majlis2 tertentu seperti menjamu jin setahun sekali macam kenfuri, sembelih kambing, korbankan sesuatu kepada jin dan sebagai nya jika ingin kan pertolongan...





so sapa2 yang rasa nak membela ni..lupakan la hasrat anda..banyak sangat keburukan..lebih baik bertuankan yang maha esa allah swt..allah swt lebih mengatahui segala2 nya dan padanya kite meminta pertolongan..

















p/s..info dari orang dulu..rakan2 serta mereka yang pernah beri tahu pada cinonex dan bahan2 yang pernah cinonex baca..





No comments: