Monday 10 January 2011

cara cara mendidik wanita

harluuu..ari ni nak cerita pasal cara medidik wanita..di tujukan kepada mereka2 yang berjantina lelaki..ari tu cinonex pernah buat entry pasal isteri dera suami nak baca tonyoh sini..walaupun cinonex belum kawen..tapi nak cerita jugak..

sedikit cara2 atau nasihat yang cinonex pernah tahu, dengar,nampak atau terbaca, tertengok sumelah untuk para wanita..jangankan lelaki biase..nabi pun terasa sunyi tanpa wanita..tanpa wanita hati, fikiran dan perasaan lelaki akan resah..kepada wanitalah lelaki memangil ibu, isteri atau puteri..wanita di jadikan dari tulang rusuk yang bengkok untuk diluruskan oleh lelaki..tapi kalau dah lelaki sendiri tak lurus jangan mimpi la nak luruskan wanita..

dan tak mungkin jugak kalau kayu yang bengkok bayang2 die boleh lurus..so luruskan lah wanita dengan cara yang di tunjuk allah..kerana mereka di cipta sebegitu rupa oleh allah swt..

simbol wanita ni cinonex curi kat google..pinjam kejap na..

so didiklah dengan panduannya...


1) jangan sesekali jinakkan wanita dengan harta benda..nanti mereka semakin liar dan susah untuk di kawal..

2) jangan menghiburkan wanita dengan kecantikan nanti mereka semakin menderita..yang cantik itu tak akan selamanya kekal kecuali allah swt..

3) kenalkan mereka kepada allah swt..zat yang kekal di situlah suisnya..

4) tebalkan wanita dengan ilmu allah swt..kerana akalnya setipis rambut..

5) kuatkannya dengan iman..kerana wanita separuh dari hatinya adalah kaca..

6) hiasikanlah wanita dengan akhlak kerana perasaan nye selembut sutera..

7) suburkanlah wanita kerana dari situlah nanti meraka akan nampak nilaian dan keadilan allah swt..akan terhibur dan berbahagia lah hati mereka..walaupun tak jadi ratu cantik, presiden atau menteri atau women gladiator sekalipun..hehe

8) bisikanlah ke telinga wanita bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan..itu bukan diskriminasi allah swt..sebaliknya di situ lah kasih sayng allah swt..kerana rahim wanita yang lembut itulah yang akan mengandungkan karyawan, negarawan, jutawan dan yang wan2 ni semua lah..tidak akan lahir seperman kalau superwomen tak ade tau tak..hehe



wanita yang lupa hakikat kejadiannya pasti tidak terhibur dan tidak menghiburkan..tanpa ilmu, iman dan akhlak..mereka bukan sahaja tidak boleh diluruskan bahkan lebih membengkokkanya lagi ada la..

lebih ramai lelaki yang di rosakkan oleh wanita daripada wanita yang di rosakkan oleh kaum lelaki..sebodoh2 wanita pun boleh menundukan sepandai2 lelaki..itu la akibatnya apabla wanita tidak kenal allah swt..mereka tidak akan kenal diri mereka sendiri apalagi mengenal lelaki..

bukan sahaja ramai bos2 akan kehilangan secretary, bahkan anak pun kehilangan ibu, suami kehilangan isteri dan bapa kehilangan puteri2..bila kaum hawa derhaka, dunia lelaki huru hara..bila tulang rusuk patah, rosak lah jantung, hati, limpa, buah pinggang semua lah..

kepada lelaki2 semua jangan lah mengharapkan ketaan tetapi binalah kepimpinan..pastikan memimpin wanita menuju allah swt..pimpinlah diri sendiri dulu kepadanya..jinakkan la diri dengan allah swt nescaya akan jinak lah segala2 nya di bawah kepimpinan kita..

jangan mengharapkan isteri seperti sayyidatina fatimah ra, kalau peribadi belum lagi seperti sayyidina ali ra..












p/s..pesanan kepada cinonex juga..lelaki harus memimpin bukan di pimpin wanita ok..

No comments: