Sunday, 30 January 2011

sembelih kucing untuk buat kueh pau daging

salam petang ahad


harluu..naik berbulu naik kematu semua segala naik ada..dari pagi membawa ke petang..petang membawa ke pagi esoknya pulak..dah macam anak dara duduk kat rumah tak keluar2..bukan sebab ape keadaan cuaca yang tak mengizinkan..kalau tak dah tentu syaitan berbisik keluar la keluar la cuci mata tengok gadis..coii la setan..


sembelih kucing penah dengar tak orang sembelih kucing rasa nye kucing ni haiwan yang paling banyak sekali orang sayang..rasulullah kite pun sayangkan haiwan ni..korang sangup nak sembelih kucing rupa macam ni??

cinonex sembelih dari google

korang nak jentik pun tak sanggup rasa nya kalau dah comel macam ni..cinonex rasa sekarang manusia dah tak ada rasa nilai kasih sayang pada haiwan..anak sendiri boleh di pijak2 ini kan pula haiwan..


terasa nak buat entry ni sebab nak ingatkan kepada mereka2 yang suka pada kucing atau penternak haiwan berkaki empat ni ha..kalau korang sayang kan kucing2 korang tu jaga la elok2..percaya tak kalau sekarang ni cinonex cakap ramai orang atau bahasa kesat mat pet culik kucing2 yang cumil ni lepas tu jual dengan harga yang tinggi..


dan ada juga orang yang culik kucing ni lepas tu jual pada orang pembuat pau untuk di jadikan pau daging..korang jangan tak percaye..tapi kalau dah tak nak percaya jugak terpulang pada hak individu..hak individu tak akan di cabul..


perkara ini betul2 terjadi di hadapan sepasang mata sepet kawan cinonex..melihat dua orang warga indon tengah sembelih kucing di belakang rumah tempat membuat kueh pau..sumpah tak makan kueh pau orang tu lagi lepas ni kata beliau..


so kepada mereka2 yang sayangkan kucing2 anda jaga la elok2..jangan ada yang terjadi mangsa kueh pau atau pun dijual kepada pemborong2 kucing yang comel2 lagi kiut untuk di jual pulak dengan harga yang lebih tinggi..




p/s..walaupun cinonex tak suke kucing tapi nak share jugak..

2 comments:

Nadhirah-chan said...

ish , ape takde hati perut punye orang amek kucing buat pau ? tau la kucing tu gebu macam pau tapi takkan la tergamak jugak die nak buat macam tu . hish , patut sembelih je org tu .

cinonex coreyan said...

ha tu la pasal..member cinonex yg nmpk kalu cinonex yg nmpk memg cinonex stalat ats dahi die..haha