Monday, 10 January 2011

siapa makan ayam bodoh

siapa makan ayam??die bodoh..

suka2 hati ko jea cinonex nak kata orang bodoh..sapa makan ayam??..tak yah angkat pape..duk diam2 sudah..ayam??sapa tak kenal rupa ayam tu lebih baik jadi beskal..meh cinonex tunjuk sikit..

ni ha rupa ayam..kalo tak nampak cinonex sula biji mata korang..haha


nama saya ayam

sikit info mengenai ayam..ayam seekor burung peliharaan yang di ternak untuk mendapatkan telur..ia di percayai berasal daripada ayam hutan merah asia..ayam merupakan burung yang paling biase sekali kita lihat di dunia ni ha..ayam merupakan haiwan maserba..korang tau ape maserba??..cari sendiri cinonex malas nak cerita..

ayam makan ape saja dari bijian ke daun dari serangga ke tikus..silap2 tahi pun ayam ni makan..dah kata semua ko bedal ayam..dan ada juga ayam ternakan di beri makanan khas..ayam adalah makanan yang sangat di gemari orang..termasuk la cinonex sendiri..haha


nak share satu cerita mengenai ayam..

ada sorang lelaki melayu masuk ke perkampungan orang2 asli yang bukan beragama islam..dia duk usya sekumpulan orang asli tengah menyiang seekor monyet..macam siang ikan tu la..
lalu orang lelaki ni datang la dekat nak tengok..dan bertanya pada orang asli tu..


orang melayu - ''sedap ke makan monyet ni..tak kotor ke makan monyet..napa tak makan benda lain macam ayam ke..kan banyak benda lain lagi yang boleh makan''..

orang asli
- ''makan monyet la sedap..tak kotor..orang yang makan ayam tu orang bodoh''..

sentap siottt..jenis hati kaca mudah terasa la kan dengan kata2 orang asli tu tadi..rasa macam nak smackdown jea tak pun nak stalat laju2 dekat dahi orang asli ni..tapi sabo2..so die tak pueh hati la..lepas tu die tanye balik..

orang melayu - ''napa cakap orang makan ayam ni orang bodoh pulak''..

orang asli - ''yela..monyet duduk atas pokok..monyet makan buah..ayam duduk atas tanah..ayam makan taik''..

orang melayu ni hanya tersenyum dengan kata2 orang asli tadi..lalu blah tanpa jawab..yela jawapan killer tu..haha

tu la jawapan daripada orang asli tu..masih ada lagi orang2 yang berfikiran seperti tu..betapa cetek nye..tapi tak kesah la dia nak makan monyet ke makan babi sekali pon..dia bukan nye islam kan..bukan haram bagi diorang..


















p/s/..cerita ni cerita betol2 terjadi..tapi tak tau la soheh ke tak..member cinonex yang cerita..kalo member cinonex kencing cinonex..cinonex kencing korang pulak..haha



2 comments:

AkuMuzikFilem said...

best cerita ni.

ikut rank daging tersedap di muka bumi

1. manusia
2. babi
3. ayam

so yang boleh untuk kita, yang no3 tu la, ok la

cinonex coreyan said...

@AkuMuzikFilem yea..betul2 =)