Wednesday 26 January 2011

tidur awal tidur lewat

salam malam rabu..


yehaaa..malam ni baru rase rajin sikit nak menaip entry..idea nak taip melimpah..bukan melimpah biasa dah melimpah ruah2 dah..cume tak bekesempatan nak menaip dek kerana kerja yang tertangguh semalam..kerja sapu taik ni biasa la..kene la study dari abc balik..


hari ni nak sembang pasal tidur awal tidur lewat..ada spesis2 manusia yang suke tido awal ada yang spesis suke tido lewat2 dalam kate lain berjaga malam la..ada yang kerja die tido jea sampai tak sedar diri dari siang membawa ke malam dari malam membawa ke siang balik..


life die tido jea..nak jea pedajal time tido angkat die dengan katil2 die kat tempat lain..bila sedar2 jea berada di dunia lain biar cuak sikit..mesti terus ingat hantu yang angkat..tapi memang hantu pun..hantu punya budak,haha..main angkat2 katil ni biase berlaku time duduk di asrama mase sekolah dolo2..mangsa2 memang cuak habis jadi selenger paya..yang tukang pedajal buat muke toye jea..


ada juga yang suke berjaga malam..apa yang diorang buat pun cinonex tak tau..to be positif ok main blog jea..jangan buat yang tidak2..antaranya ada yang tidur lewat sebab duk chating dengan bohsia dan bohjan masing2..berkuntau dengan buku2 yang nak kene study..ada jugak spesis yang susah nak lelap waktu malam..fikir masalah negara kot tu yang susah nak lelap..


dan ada juga mereka2 yang buleh nak di buat calon bini atau laki di malam2 yang sunyi hanya cengkerik2 yang menemani bertahajud, berzikir dan macam2 la..malas nak cerita lebih2 dan membebel panjang2..



terpulang pada hak individu nak tido awal ke cepat..tak menggangu diri cinonex pun..ikut mata ikut hati ikut kepala lutut ikut suka kau laa..



p/s..jangan tido lewat2 sangat tau yang duk bw tu..
nanti ada benda usha2 cinonex tak tahu..hoho

3 comments:

najwa's said...

hehe kalo hujung minggu memang heaven sangat kalo tido lewat. nak subuh, btu gedik nak tido. :P kalo weekdays, kul 1 je dah kena tido. :( sok keje. tapikan, sebenarnya, tido lewat ni tak bgus la :( :( :(

penglipur said...

ho same la cinonex pun..hujung mingu jela nak tdo lewat pon..hari keje mula la rase berat jea nak bagun..

Mr.TN_SkY said...

Hurm..nak jumpe dan cuba menjadi golongan yang terakhir agak susah..tapi ktia mesti berusaha mndapatkanyya..insyALLAH :-) =_=

HANYA ORANG GILA YANG BERFACEBOOK???