Monday, 28 February 2011

bodoh susah nak di ajar pandai tak boleh di tegur

as salam


yehaaa..balik2 rumah jea terus terkam pc pelok2 cium lagi..rindu amat sama kamo..ok cinonex tipu tak ada mase nak rindu2 kat ko pc..kalau tak kerana ada kerja yang nak buat sekarang ni malam karang la baru cinonex tengok muka ko yang hitam legam ni pc..


cukup2 sekapur sireh petang ni..bodoh susah nak di ajar pandai tak boleh di tegur..boleh di bahagikan kepada 2 spesis seorang yang pandai dan seorang lagi si tak berapa nak pandai..cakap bodoh karang kasar sangat bunyi nye..


selalu nye 2 spesis yang selalu berbeza pandangan, pendapat, kehidupan dan macam2 la..pendapat dan pandangan tu sama la kan..lantak la labu malas nak edit..setiap manusia tu ada kelebihan dan kekurangan masing2..seorang yang sangat bodoh sangat susah untuk di ajar sesuatu benda atau perkara oleh si pandai tapi si pandai pula bila dah rasa diri die pandai tak boleh di tegur oleh mereka yang bodoh..



boleh ke 2 spesis ni menjadi kacip dan buah pinang??..


setiap orang ada pandangan sendiri termasuk cinonex..bagi cinonex semua orang bodoh kalau tak di ajar dan di didik dengan cara yang betul..jika bodoh yang menjadi kekurangan seorang itu pasti ada rasa rendah diri dalam diri dan rasa hormat pada orang lain..


tapi bagaimana pula mereka yang pandai tapi tak boleh di tegur??..dah jadi adat dunia bila rasa diri berada di atas ego pasti menguasai..persetankan semua orang yang menegur sebab rasa pandai ada dalam diri..mula rasa hormat hilang sekelip mata..dah memang dari dulu ibarat anak murid melawan tok guru..padahal baru satu jurus jea tok tu ajar..


ingat kite semua sama level nye..jangan sesekali membeza atau meletakan tahap seseorang itu..perjalanan hidup ada yang lurus ada yang bengkok..saling hormat menghormati tu penting..kelebihan dan kekurangan seseorang itu guna sebaik mungkin..







p/s..jangan ada rasa yang makan cili die rasa cili..dah tentu la cili kan tak kan rasa oren pulak..sekadar pendapat diri cinonex..

2 comments:

Cik Ika Toppo said...

setuju...
stiap mnusia ada klebihan n kekurangan msing2...

cinonex coreyan said...

@Cik Ika Toppo: yup..jgn beza2 kan walaupun memng itu hakikatnye..