Tuesday, 26 April 2011

kenapa saya suka kampung saya??

assalamu'alaikum dan bismillah


helooo..bila dah menaip mula la nak menaip lagi.tapi cinonex mahukan sesuatu yang ade isi..bukan mencarut semata2..semangat masih tertinggal dekat kampung jasad jea yang masih di bandar kuantan ni ha..

ini la rumah cinonex..ok tipu..ni rumah berantu mase cinonex masuk hutan hari tu



semua orang ada kampung..kalau orang tu cakap tak ada kampung nampok sangat nipunya..tak kire la kebumi afrika sekali pun korang merantau..pengakhiran nye pasti ke kampung jua duduk nye..mana boleh lupakan kenangan masa kecik2..zaman main guli, main galah panjang mandi sungai..main masak2,eh silap tu mainan orang perempuan ahh ape2 jela labu yang berkaitan tu semua..


litar lumba..dipersilakan merempit di sini..banyak dah makan nyawa kat sini..kalau korang nak jadi salah satu mangsa silakan..jangan malu2 nak ngetes




budak2 zaman sekarang jea yang dah tak merasa tu semua..celik2 mata jea dah jumpa red alert,psp atau playstation..silap2 beranak pun guna playstation..korang tak rindu ke mase kecik yang ada dekat kampung yang dah tak ada sekarang ni..


kenapa saya suke kampung saye??..jawapan die satu jea..sebab die bestttttttttttttttttttt..dah mcm iklan dalam tb plak..hehe





p/s..saje jea nak tayang gambo kampung cinonex yang gune kamera cap mydin tu..tak perlu gunakan dslr atau sebagainye..kalau dah name nye seni kan..peace

35 comments:

TheFusionTea said...

Assalamualaikum, haha...comey cerita suka kg, saya pun teringat masa kecil main dgn abang buat bom dgn serbuk mancis :)

intan izani said...

kampung saya kat perak. bestt, balik kg, suke mancing kat parit.

dean said...

mg best duk kampung..nyaman n aman dr suasana bandar

sheila said...

kampung best..teringat zaman
main konda kondi..
main susun card pastu baling pakai selipar
main roundes (camne nak eja pun aku xtau)
lom lagi main layang2...
main getah (zero point)..ahaksss

cinonex coreyan said...

@TheFusionTea aah..bom plug..hehe

cinonex coreyan said...

@intan izani dah lame tak mancing

cinonex coreyan said...

@dean yea betulllll

cinonex coreyan said...

@sheila hahaha..ingt lagi wey..cionex pun main semua benda alah tu ha..hehe

shezwan said...

dok kampung memang best!! leh kaco lembu2.. haha XD

Yhantee said...

tiada daerah yang lebih asri n nyaman selain di kampung.. :)

NuNu BeBeH said...

Saje je cinonex ni wat entry pasal kampung2 kan....

Nak balik kampuuuuuuuuuuuuuuung!!!
Uwaaaaa~~~~~

cinonex coreyan said...

@shezwan kacau lembu tak ape la..jgn curi lembu dah la..hehe

cinonex coreyan said...

@Yhantee yea betullll

cinonex coreyan said...

@NuNu BeBeH biar la..bes duk kmpng nana..hehe

burnkelana said...

HUHU..windu home town..

alongxp said...

aku xde kampung,umah parent skang pn kat taman... kire xde kampung,hometown de ar...

widodo said...

kalo dengar kampung...jadi pingin pulang ni....

aisyah ahmad said...

AA suka kampong!!best giloss..

Masa kecik2..berangan nak duduk bandar metropolitan..ade shopping complex..ade kereta banyak2..ada pakwe hensem bergaya..

bila dah besar..baru tau..betapa aman nye duk kampong..tak hingin nak kerja kat bandar lagi dah!!

Cinonex..Suka Power Rangers tak??jom baca pasal Power Rangers kat rumah AA nak?

Far8 budak baik said...

hahaha..mmg lahh suke kampung..
merempit kat situ aman je..
hahaha =)

cik ayin said...

rindu kg jugak..chemor la..ahakss

Inspirationalefeks said...

wahhh rumah berantu. rindu kat kmpung jga

Raja Nakal said...

hehehe.. nak promete blog nie...
jom tengok blog lawak nakal.. serius nakal
nakal giler

Itu Aku said...

saya suka kampung saya
jauh mana merantau
kampung tetap dihati
ada sawah terbentang luas
leh memancing sambil melayan perasaan
saya suka kampung saya
ssekian

Cik TeN10 said...

mesti la rindu zaman kanak2 dlu.. men tuju kasut !! mcm2 permainan best and chalengging kn dulu2..life budak2 skrg da xsronok mcm dlu2 da..

nur aisya humaira said...

ahaha...gaya budak yg iklan ape tu...

"sebab die bessssssssttttt"..

aisya suke main congkak, ngan galah panjang...:)

tricksrex said...

beranak guna playstation?
tengah bayangkan ni kekekekekeke

cinonex coreyan said...

@burnkelana kalau rindu blk la..hehe

cinonex coreyan said...

@alongxp rugi weyyy x de kmpung..hehe

cinonex coreyan said...

@widodo puylang aje..jgn malu2

cinonex coreyan said...

@aisyah ahmad kampung ttp di hati

cinonex coreyan said...

@Far8 budak baik yea betull..itu jaln mcm ayah kite punye kan;.haha

cinonex coreyan said...

@Itu Aku seronoh wey ade sawah

cinonex coreyan said...

@Cik TeN10 betul la..budak2 sekarag dah tak merasa main tu semua

cinonex coreyan said...

@nur aisya humaira cinonex suke main semua..haha

cinonex coreyan said...

@tricksrex bayang jgn tak bayang..haha