Tuesday, 26 April 2011

bercakap pakai hidung bukan pakai otak

assalamu'alaikum dan bismillah



helooo..selamat bekerja kepada rakan2 sekalian..cinonex baru hari ni nampak muka kat opis..minta ampun la kepada sahabat2 yang tercari2 cinonex semalam yea..


bercakap pakai hidung bukan pakai otak..itu la cinonex boleh katekan kepada seseorang ini..agak menarik perhatian apabila cinonex mendengar nye..sebenarnye dah lame nak menaip benda ni cume tak berkesempatan jea..entry ni mungkin di tujukan kepada kaum hawa..ape pandangan dan persepsi orang apabila melihat perempuan yang bertudung labuh atau sebagainye tengah merempit..


tapi bukan merempit macam yang kite biasa tengok la main angkat tayar motor jadi satu tu..tapi menunggang secara berhemah dah ayu2 gitu..dah nama pun kaum hawa kan..jangan fikir yang tidak2..


kite di bumi malaysia bukan di bumi mesir sampai nak haram2 orang perempuan nak bawa motor..kat bumi mesir tu memang la tak ada nak berlari2 kecil pun tak boleh kan..itu ape yang rakan2 cinonex khabarkan la..kalau diorang tipu cinonex..cinonex pun tipu korang jugak la..haha


salah ke orang orang perempuan tu nak menunggang motorsikal..dah memang mungkin itu saja kenderaan yang die ade..mungkin juga di terdesak nak pergi ke sesuatu tempat tu..selagi die mengikuti etika sebagai seorang muslim salah ke??ade ke bila bawa motor sampai terkeluar, terjojol sane sini..mazhab mane ko kate orang perempuan haram bawa motor..tak perlu la nak jatuhkan hukuman sampai haram..


nak bercakap tu guna la otak yang di anugerahkan..jangan pakai lubang hidung ko main sedap jea sembur..ape pandangan dan persepsi mereka2 yang mendengar nye..serbu tak pakai helmet silap2 boleh pecah kepala..tak gune kau berketayap tapi ape yang kau cakapkan tak berfikiran sebagai seorang yang berilmu..


fikir2 dan renungkan2..ni nak letak kategori lelaki jenis ape ni??







p/s..giler ape pagi2 lagi dah emosi2..haha

9 comments:

shezwan said...

maafkanlah sidia.. hehe^_^

cinonex coreyan said...

@shezwan yela..cinonex maaf kan..hehe

aRe-PeaK said...

sabar2..hehe..

cinonex coreyan said...

@aRe-PeaK hehe..pegang aku pegang kuat2..kang tak pasal2 aku stalat budak tu..hehe

Elle Elyssa said...

setahu elle asalkan ada lesen motor blh jer bawa motor. xde pun ditetapkan kriteria lelaki ke perempuan ke, bertudung ke idak. ramai jer perempuan bertudung labuh naik motor siap pakai stokin panjang lagi. still tutup aurat per.

NuNu BeBeH said...

Kalau kat Mesir ni memang xnmpk la pompuan tunggang moto...
kalau tunggang basikal pon setakat kat hadiqah..itu pon budak2..:p

Kalau bab lari2 nak melintas jalan tu...atau kejar bus...
Kalau orang arab nmpk
mesti dengar diorang ckp mcm ni...
'Aib!!Aib keda'
Bukan suka2 nak lari2,keadaan yg memaksa utk wat mcm tu..faham2 la org arb bwk keta mcm mane...huhuhuu..

Tapi kalau kat Malaysia tu dah menjadi kebiasaan pompuan tunggang moto~~
Betol la cinonex taip tu..selagi dia jage serba serbi sbg seorg muslimah...xde masalah rasanya...
Vrooooom2x~~:)

cinonex coreyan said...

@Elle Elyssa yep betul tu..tapi lain orang lain pandngn nye..macam2 la kan

cinonex coreyan said...

@NuNu BeBeH waaa orang mesir komen..hehe..ustazah nana bg komen..terima kasih yea..tu la malas nak sembng lebih2..malu rasa tak gune berkopiah tapi berckp seperti tak ada ilmu..

NuNu BeBeH said...

@cinonex coreyan
Sama2 la buntat...:p
Kite pon tak reti nak 'sembang' lebih2 jgk...hehehe..