Sunday, 22 May 2011

Gambar Kejadian Tanah Runtuh Rumah Anak Yatim Hulu Langat

assalamu'alaikum dan bismillah


helooo..selamat berhujung minggu la cinonex ucapkan..cinonex tak mau bebel2 atau mencarut..terus pada isi ape yang cinonex nak gebangkan..rasanye semua dah tahu pasal berita ni..layankan aja gambar kejadian tanah runtuh rumah anak yatim di hulu langat..








daripada die datang kepada die juga kita kembali..alfatihah kepada mangsa2..tak lupa juga ia mungkin satu peringatan kepada diri kite sendiri..amin








p/s..tak tau nak tulis ape kat sini..rasanye orang faham keadaan ni..

27 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang said...

tak faham bila sudah seringkali di dedahkan dengan bencana yang berlaku di atas bukit mahupun lereng bukit.tapi kenapa masih mahu membina bangunan konkrit itu di tempat bahaya seperti itu?




adakah pengajaran lalu tidak cukup menyuntik kesedaran dalam diri manusia ?

Mrs.Yie said...

sangat menghayat hati......

Siti Arfah bt Zaini Azlan said...

Al-fatihah wt dorg .

mashi said...

:(

Rangga said...

subhanaalloh ..
sabar dan tabah sahabat .
ada rahasia dibalik rahasia

Koding said...

Al-fatehah kpd mangsa yang meninggal dunia...

bantalbucuk said...

al-fatihah..

Syuxer said...

diharapkan pihak berwajib peka dengan alam sekitar selepas ini bagi mengelak kejadian sebegini berulang kembali..

Al-fatihah kepada yang dah pergi..:(

blackroses said...

kesian

trigyy said...

moga semua ditmpatkan diklangan org beriman.. amin..

Cik Yana said...

Terkejut sangat tengok berita pasal ni semalam. Minggu ni banyak tol cik Yana dapat berita yang mengejutkan. Al-Fatihah kepada semua mangsa. Semoga roh mereka ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Aminn~

Al-Fatihah kepada arwah

intan izani said...

selamat ke syurga adik-adik semua...

dr.fatin.to.be~ said...

masyaAllah.. takziah kepada semua mangsa..

Miecyber said...

Al Fatihah kepada yang terkorban...

Faktor menyebabkan tanah runtuh menimpa Rumah Anak Yatim & Anak Kebajikan Madrasah Al-Taqwa,Hulu Langat

shah hohoy said...

kesian nyer =(

adwafarahin said...

al fatihah kpd mangsa yg meninggal dunia

m!3yr4h_LolLy said...

astaghfirullahalzim.. sangat teruk. kesian pulak tengok

emy adila said...

ngeri , tp kesian pon ad jgk .

Ahmad Zaki said...

Asslamaulaiakum...

Sememangnya sudah surata Illahi jadi begini.., namun jika ditelusuri secara teliti, kita akan dapati bahawa ianya berlaku atas tangan2 manusia yang hanya memikirkan keuntungan jangka pendek. Mereka ini tidak mahu mengambil kira soal masa depan orang lain yang berada di sekitar bukit itu. Pembangunan tak dirancang atas dasar yang rasional menyebabkan hak orang lain terkorban sama, dalam pada ianya boleh dielakkan dengan ketelusan.

Jika nak tahu siapa yang bertanggungjawab atas kelulusan bangunan di atas bukit itu, silalah rujuk kepada tahun di mana ianya mula di bina... Ini semua projek "orang lama"...

Al Fatihah pada mangsa.. dan Surah Yassin pada mereka yang bertanggungjawab atas kelulusan projek pembinaan bangunan atas bukit itu. Mungkin telah berlaku ketirisan dalam pemberian kelulusan projek...

syrupmasin said...

gile kesian kot..al fatihah..

Reen Rostarizam said...

sedih tgk diorang nue.... alfatihah kepada semua mangsa yg terkorban..

Nor Suhaiza said...

erm..x sngup nk tgok n baca kisah ni. rasa sedey sgt...
:(
semoga mereka yang telah pergi ditempatkan dikalangan org2 yang beriman dan dicucuri rahmat...
aminnnn.....

alia azmi said...

al-fatihah buat mereka yang telah tiada ..

Cik Cammy Lia said...

sy ade terbace dekat 1 blog ni.
dia kata di sebalik kejadian tu ade cerita terselit..begini..

ade sorang ustaz tu dia minta kontraktor tarah bukit tu kot, then kontraktor tu kata xleh nanti tanah runtuh, lepas tu ustaz tu dgn angkuh ckp " aku nak tgk cmne tanah tu nak runtuh" lebih krg cmtu r..

ape2 pon takziah kepada yg terlibat

HonEyBuNNy said...

sayu ja tengok neh..

sedihh la...T_T

a.samad jaafar said...

peristiwa yg sungguh menyayat hati.. alangkah bagusnya kalau saya turut berpeluang membantu..

mrcrazee said...

ssmoga mereka lebih tabah dgn dugaan