Wednesday, 4 May 2011

kisah sejarah nabi muhammad - part 4

assalamu'alaikum dan bismillah


helooo..malas nak cerita banyak2 atau mencarut tanpa ada isi2 yang penting..mulakan hari ni entry dengan sikitttt islamiyah...sikit jea tak banyak jangan nak pening2 kepala macam orang perempuan mabuk ada isi..nak bace entry sebelum ni meh tenyeh sini part 3..



Kaum Muslimin Dan Isa


Islam melarang kaum Muslimin merendahkan kedudukan Isa - kerana dia hamba Allah yang diberiNya kitab dan dijadikanNya seorang nabi, dijadikanNya ia orang yang beroleh berkah di mana pun ia berada,

diperintahkanNya ia melakukan sembahyang, mengeluarkan zakat selama ia masih hidup, dijadikanNya ia orang yang berbakti kepada ibunya, dan tidak pula dijadikan orang yang pongah dan celaka. Bahagia ia tatkala dilahirkan, tatkala ia wafat dan tatkala ia dibangkitkan hidup kembali..


bersambung next entry..



see cinonex bagi sikit jea kan tak bagi korang pening2 punya la..karang mabuk plak bace entry cinonex selepas lama tak update..salah silap sila perbetulkan yea..

3 comments:

dean said...

yang tuh jeq entry nya..pjg r lg

cinonex coreyan said...

@deanuih..kang mengelupur yang nak bace nanti..hehe

**::CIKNUURUL::** said...

Nabi Isa bg org kristian,sgt tggi martabatnya,.sbb diorg fkir itu adlh ank tuhan diorg,.Injil ngan Bible same kan?,.cme Bible Baru je yg diorg dh ditokok tmbh ngan isi yg mngarut,.mngatakan nabi Isa tu ank Tuhan,.haisshh,.