Tuesday, 14 June 2011

patut la kaya!! kedekut rupanya

assalamualaikum dan bismillah



helooo..selamat la kepada mereka yang bekerja..dan kepada mereka yang kuat mengulor keje tu bawa2 la buat kerja jangan duk blogwalking jea..karang tergeliat jari tu karang baru tau..cinonex tak bersalah dalam ini cerita..


patut la kaya rupanya kedekut..kedekut dan jimat adalah dua perkara yang berbeza..cinonex tak nak cerita pasal jimat tapi kedekut atau bahasa lain kupik..kupik tu bahasa orang belah mane pun cinonex tak kenal pasti..lantak la labu bukan ada orang kesah pun..


jika anda melihat seorang yang berpakaian kemas, berkereta bagak dan lagak seperti orang berwang..bukan beruang yea tu spesis makan orang punya..berduit la senang cakap tetapi sangat berat menghulurkan tangan untuk bersedekah..kau boleh jadi miskin ke kalau hulur walaupun seringgit seiklas hati kau..


kau perlu ingat sebahagian dari rezki kau bukan milik kau tapi milik orang yang tidak berkemampuan..kalau kau rasa tak nak beli barang tu sekalipun apa la salah jika kau hulurkan seringgit dua..tak perlu kau menolak atau buat muka macam nak telan budak tu..boleh fikir sendiri kan tak perlu nak tunjuk lagak kau..


cinonex dah banyak keluarkan pasal entry bersedekah ni..besar fadilat nye..nak bace meh tenyeh sini..


fadhilat bersedekah dan akan datang satu zaman sedekah yang tak diterima.












p/s..macam2 gelagat manusia yang kite boleh lihat..ini adalah situasi yang sering terjadi di depan mata kite..susah sangat nak menghulur..tapi kalau menerima lajuuuuu jea..

11 comments:

Mawar Berduri said...

manusia.. hanya tahu untuk menerima tapi untuk memberi.. bagai pedang di leher baru nak bagi..

Ash Shikano said...

sedekah...pahala berterusan..peace *_*

intan izani said...

suke org kaya raya yg pemurah. rajin buat kenduri tahlil, bace yassin.

cinonex coreyan said...

@Mawar Berduri kalau bagi tapi tak iklas tak buleh gak..:)

cinonex coreyan said...

@Ash Shikano yup betul tu :)

cinonex coreyan said...

@intan izani aah..tapi jumlh nye sangt kecil..bagi diorg lebih baik buat party..

shopping2u said...

blog anda best..xcaye?meh tgk sini
http://www.my-shopping2u.com/2011/06/blog-yang-telah-dikaji-selidik-tadi.html

shopping2u said...

blog anda best..xcaye?meh tgk sini
http://www.my-shopping2u.com/2011/06/blog-yang-telah-dikaji-selidik-tadi.html

AYuNG said...

erm...tuh la dia ragam manusia..

ika said...

tu la...tolong la jgn kedekut sngt kan? ish2...

ika said...

tu la...tolong la jgn kedekut sngt kan? ish2...