Thursday, 13 September 2012

jalan raya itu litar perlumbaan

assalamu'alaikum dan bismillah..


''sungguh aku sayang dia tapi kenapa dia pergi dalam keadaan macam tu''..sedikit drama tanpa judul dan pelakon sekadar mukadimah pembuka bicara..mungkin itu kata2 yang mungkin kita pernah dengar dari mulut2 yang tak reti nak redha tentang ketentuan yang sudah tertulis di loh mahfuz..


jalan raya itu ibarat litar perlumbaan?? ya ramai orang kata dia memang laju itulah kata2 yang pernah popular di tahun 90an..setiap hari ada sahaja kemalangan jalan raya yang membabitkan motor, motorcar, lori, beca kapal layar dan lain2..siapa yang  harus dipersalahkan dalam ini cerita di sebabkan oleh sikap dan kecuaian manusia..



mungkin kita boleh berikan satu sebab kenapa berlaku terjadinya perkara ini..memandu secara memBABI buta..bukan babi yang buta tapi manusia yang buta akan keadaan sekeliling tanpa mengira keselamatan orang lain..fikir secara positif ?? mungkin keadaan sakit perut yang memulas2 sedikit lagi nak terkeluar mungkin faktor ini penyebabnya..


setiap kali cinonex keluar kebandar mesti ada yang terbarai..ni la contohnya..don't try this at home..







ps - entry ini sengaja di karutkan untuk mendapatkan feel menaip..haha

9 comments:

BUATBEST said...

tidak sepatutnya menjadikan jalan raya sebagai litar perlumbaan..kasihan,nyawa ibarat tiada harga..

aswadz said...

bkn setakat laju je. masing2 nak test skill cilok mencilok. ingat motor je cilok mencilok? skang ni kereta pun boleh.

Myideakini [dot] com said...

Salam...

dijemput untuk join segmen MYideakini....

Aku Terjah! Aku Follow! Apakah itu?

cci said...

mcm2 sekang ni.. bw kete ikut dan jerk,.

shiyda said...

takut tgk depa yg buat jalan raya jd port lumba-lumba T__T

kitatauke said...

berhati-hatilah di jalan raya..

tirahzairi said...

semua xingat dunia...

Aida Omar said...

haha.. ok entry serius tapi ada sedikit humor.. humor tau bukan tumor. betul2 pemandu negara kita nie kebanyakkannya bercita2 nak jadi pemandu F1 tapi tak kesampaian makanya ini lah yg terjadi.. tak pun dah tahu ngantuk pulun bawak jugak. sudahnya nyawa org lain terkaut sama.. moga kita2 semua dijauhkan dari kejadian2 sebegini :)

intan izani said...

sempat lg ambik gambar ni... cube sesekali cinonex tunjuk sikit muka...hehe.