Wednesday, 19 January 2011

9 kategori wanita yang di skodeng lelaki

salam harluu..


bila sebut jea pasal skodeng ape yang korang fikir ha..ingat ngintai anak dara orang eak..tidak sama sekali..hari ni cinonex nak sembang mengenai 9 kategori wanita yang menjadi perhatian dimata2 lelaki tak kire lelaki spesis buayapren ataupun spesis jinak..kenapa sembilan jea kenapa tak10 atau sampai 48..

cinonex akan jawab tanpa segan silu dan konfiden nye..dah orang yang bagi email kat cinonex ni 9 jea..cinonex bagi sembilan jeala..cinonex bukan nasi tambah nak bagi lebih2..nanti korang kate cinonex gebang pulak..haha


calon2 nye..ialahhhhhhh

menghormati diri sendiri
lelaki sangat suka wanita yang menghargai dirinya sendiri sebagai seorang wanita..bersikap sopan dan etika..wanita menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk di perlakukan oleh lelaki terhadap dirinya..


simpati dan prihatin
lelaki suka wanita yang murah hati..mengambil berat, simpati pada nasib yang susah..sayang pada kanak2 dan tidak memilih bulu..jangan fikir bukan2 pulak bila sebut bulu2 ni..kebaikan yang wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia..

ada kecantikan dalaman pada dirinya yang mencabar keluar dengan indah dan memukau..jangan sampai terpukau sudah..


pandai bergaul dan menyesuaikan diri
wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai kelebihab di mata lelaki..wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda..

apabila berhadapan dengan suasana yang baru wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri..dia mudah di ajak kemana sahaja dan tidak kekok samada di bandar ataupun di kampung..


pandai berbicara
pandai berbicara bukan maksud mulut manisssss dalam bercakap tapi pandai berkomunikasi dan boleh di ajak berbual..walau topik perbualan yang di sukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita..wanita tersebut dapat mengimbangi..

dia bukan sekadar teman berbual yang pasif tapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik..serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang menarik..


menjaga penampilan
lelaki suka mereka yang pandai menjaga penampilan agar nampak cantik, bersih dan kemas serta menarik kau memang tertarik la..penampilan yang baik menunjukan wanita tersebut menghargai dirinya..

tak semua lelaki suke wanita yang seksi2..so sebaik2 nya ikut la cara islam yang dah di tetapkan oleh hukum allah swt..jangan sampai ada sifat tabarruj dalam diri..

iklan kejap..iklan ini di taja oleh google..empunya gambar minta halal yea


sikap keibuan
ha yang ni ramai lelaki yang terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lembut, mengambil berat dan penuh kasih sayng..wajah yang keibuan mampu membuatkan lelaki berasa tenteram ketika cemas gelisah dan senang..


keanak anakan
dalam batas yang wajar..sifat keanak anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki..mereka terasa terhibur dengan keletah anda tetapi tentulah bukan sifat keanak anakan yang melampau dan menyakitkan hati..

tetapi sikap keanakan yang menyenangkan..misalnya kemanjaan wanita yang membangkitkan naluri kebapaan dan kelakian lelaki..wanita ceria membuat lelaki lebih ghairah..


penuh pengertian
sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa di hargai dan diterima seadanya..sikap ini tercermin dari perasaan mudah memaafkan..memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya la..penat tau nak taip panjang2 ni ha..

menghargai
wanita yang menghargai lelaki adalah wanita idaman lelaki..berbeza dengan wanita yang suka di perlakukan dengan lembut, lelaki suka di hargai, di puji dengan tulus iklas dan di beri kepercayaan..penghargaan dari wanita membuat lelaki berasa bangga..




bagi cinonex..papa pun agama mesti di tempat pertama..terpulang pada lelaki2 nak pilih yang macam mane atau wanita2 nak jadi macam mane..bila sesiapa boleh terima kita seadanya itu lebih nikmat tapi jangan sesekali berubah untuk menjadi orang lain kelak takot merana zahir batin..tak lena tido malam wooo

tepok dada tanya selera nak makan ape..haha..apa2 jela labuuu

















p/s..cinonex nak cari semua kategori ni dalam seorang wanita..ada tak??






12 comments:

cikShomel said...

memilih plak diorg ni.hehehe

cinonex coreyan said...

bukan memilih tapi kene la jadi insan terpilih tu..hehe

SyiEra said...

WAAAA...good info ;)

cinonex coreyan said...

tq2.=)

Badrul Hisham Abdul Kahar said...

Yg mana comel2...or topless..bahaya tu kena skodeng...nanti jln x betui

cinonex coreyan said...

haha..betol2 =)

cheQmOomOo said...

muahahaha..ade ke x eh ciri2 tu :))

leyzajamil said...

saya akan berusaha utk punya 9 ciri2 dia atas..

gigiAriEma said...

tips best nih..
gigi nak cuba jaya tuk jadi yg mcm 9 tuh..hukhuk..

cinonex coreyan said...

@cheQmOomOo: eh tak perasan pulak dah lame komen..ada2..

cinonex coreyan said...

@leyzajamil: yeahh..istiqomah kan dalam diri

cinonex coreyan said...

@gigiAriEma: insyallah jika ada kemahuan