Monday, 24 January 2011

dusta tipu bohong kencing gebang bobok

salam..


haluuuu..dusta tipu bohong kencing gebang bobok..tu semua perkataan yang ejaan nye saja lain tetapi membawa maksud yang sama..tipu la yang paling femes..


tipu jugak la kalau korang tak pernah nak menipu ni kan..dalam seharian berapa kali korang menipu..tak terkira kadang2 tu kan..setakat pagi ni saja dah berapa kali kite menipu..tak kire la menipu orang atau tipu pada diri sekalipun..tipu tu sering wujud dalam diri kite..macam mane nak buang dalam diri mengenai tipu ni..??


cinonex rasa semua orang yang beragama islam semua tahu pasal kisah nabi ibrahim pada zaman berhala..selama hampir 400 tahun usia nabi ibrahim hanya 3 kali sahaja nabi ibrahim ni tipu..tipu pun bersebab..bukan saja2 tipu sebab nak tegakkan agama islam supaya jangan sembah berhala..kalau nak tahu kisah nabi ibrahim korang google jela di zaman teknologi yang serba mudah ni..


kalau nak cinonex cerita sampai kurus cinonex pun belum habis lagi..semua nak kene suap ke nak cinonex suapkan dengan tayar motor saiz 18..haha


fikir la balik..kurang2 kan la sifat menipu dalam diri ni..peringatan pada diri cinonex juga..ni tak semua korang nak tipu..bukan setakat dengan makcik jiran rumah sebelah jea..dengan kucing pun korang tipu..konon2 pangil cek2 nak bagi tulang..padahal korang bagi benda lain benda yang tak boleh makan saja nak pedajalkan kucing tu..kucing tu pun meow2 la cari makan..dah free2 jea dapat dosa kan..



fikir baik2 dan cuba ingat balik..berapa kali kite menipu..tak terkira kan..sama jugak la tak terkira dosa kite menipu..










p/s..ntah tetiba jea rasa nak nak buat entry ni pagi2..cinonex ada menipu ke pagi2 ni??..salah silap tegur2 la..cinonex pun blaja lagi..






2 comments:

NuNu BeBeH said...

Btol2,Xbaek menipu...huk3..
sifat orang munafiq tu..

Mudah2an dijaukan kite dari sfat2 mazmumah...dekatkan lah diri kite ni dgn sifat2 mahmudah...:)

Geram bile kena TIPU..huhuhu..

cinonex coreyan said...

yea betul..peringtan untuk diri sendiri sbenarnya =)