Sunday, 9 January 2011

gembirakan orang lain

harluuuu....ari ni nak cerita pasal mod

korang gembira..setiap orang ade waktu gembira..ada waktu berduka..macam2 mod yang wujud dalam setiap diri orang..tapi bagi mereka yang tak berapa nak gembira tu..hapy2 kan la mod anda tu..dan yang tengah gembira tu cube2 la hapy kan orang yang mod tengah down tu ha..macam die sorang jea nak gembira kan..

jika kamu boleh mengembirakan orang yang sedang berduka tu, maka lakukan lah walaupun dengan sekadar senyuman..

hati yang sedih sangat2 memerlukan bantuan biasenya ape yang terjadi kerana tiada kemampuan untuk mengatasi kesedihan..mereka sangat2 memerlukan seseorang yang sudi mendengar luahan hati..seseorang yang memberi nasihat dengan di sertai kasih sayang atau orang yang dapat mengubah kesedihanya..

suatu ketika sebahagian dari kita juga amat memerlukan orang yang boleh mengubah kesedihan yang menimpa kita dengan kesenangan..sebahagian daripada kita semasa kita sakit kite memerlukan orang yang menjaga memenuhi keperluan dan dan merasakan kepentinganya..



jika kita dalam pelbagai kesusahan yang menimpa dalam hidup..jadi kita jangan la kedekut untuk menghulurkan bantuan kepada yang memerlukan..tak kira la dari pertolongan yang macam mana..mengikut kemampuan sama ada harta, tenaga, sokongan moral atau apa saje sekurang2 nya mereka merasakan masih ada yang peduli tentang diri mereka..hidup kite seperti roda yang berputar..waktu berbahagia ingat la mereka2 yang berduka..



peringatan kepada diri cinonex juga..jangan la pentingkan diri sendiri ok..tak semua orang rase gembira..ape yang penting senyum2 la selalu sebab senyuman itu pengubat duka..yeahhhh



















p/s..korang gembira tak??..cinonex gembira sangat ari ni sebab cuti..so boleh kuak lentang atas katil..weeeee