Wednesday, 2 March 2011

cendawan tercantik di dunia

assalam rabu


helo..cinonex suke benda2 yang dunia2 ni la..ciptaan yang satu mesti la macam2 rupa ada..yang pelik2 dan sebagainya..ni ha antara ciptaan allah swt yang cantik molek comel kiut miut semua la..








yang menjadi kemuskilan cinonex sekarang nih cendawan a.k.a kulat ni semua manusia boleh makan ke..makan tu memang la boleh kan senang jea suap ke mulut..kang tak pasal2 berbuih mulut mengelupur macam ikan sepat lekat dekat jaring..maksud cinonex tak memudaratkan ke??





p/s..cantikkkkk

32 comments:

topimagine said...

subhanallah.. cantiknye.. kt malaysia ada ker?... xpernah jmpe pon.. :)

cinonex coreyan said...

@topimagine: x de..ni kat negara luar =)

b a m b a m ' s said...

cantiknya..rasa nak tanam kat pasu bunga..huhuhu..

cinonex coreyan said...

@b a m b a m ' s: ha tanam jea..cinonex tak halang pun..hehe

alongv6 said...

biasanya,tumbuhan yg cantikla,beracun.

chii said...

cantik pd warna belum tntu cantik pada rasa..eheehe

Eyka said...

comeyy ye cendawan itu smua! suke tgok~ cntik!:)

cinonex coreyan said...

@alongv6: betol2..makan2 karang tak pasal bebuih mulut..hehe

cinonex coreyan said...

@chii: yea betol tu..jgn tetipu dengn luaran..macam manusia jugak..hehe

cinonex coreyan said...

@Eyka: ada comey macam cinonex tak??..hehe

elly said...

kabanyakkan hidupan atau tumbuhan yg berwarna ni beracun..

cinonex coreyan said...

@elly: yea..betol2 =)

Muhd Fadil said...

tak pernah makan cendawan. sedap ke ek?
jakun la pulak saye ni. hehe

Zaza said...

maha suci allah. canteknye cindawan2 tu. agak2 nye blh ke makan ye? menarik giler colour tu.

zaza

intan izani said...

cantik tapi tak boleh makan tu.

cinonex coreyan said...

@Muhd Fadil: sedap2..tak caye ace cube try test..hehe

cinonex coreyan said...

@Zaza: x tau nak kate la..biasa yg pelik2 ni beracun..

cinonex coreyan said...

@intan izani: yup..betol2..=)

::blog anak jawer:: said...

sangat cantik...:8)

zaty luvlianncezzz said...

seket pnya cantek cendawan..xmaw la makan.hehee

jemput jengok cni...

>.<

ibu robotku syg~

cinonex coreyan said...

@::blog anak jawer::: ciptaan allah swt..=)

cinonex coreyan said...

@zaty luvlianncezzz: siket jea eak cantiknye..cantik banyk laaa

JungRara said...

cantiknyer........ :)

Jannatul Firdaus said...

mmg cntek sgt cndwan tuh ^^
ase kt taman fantasi plk...

CikSaraTT said...

comey nye! kalau boleh makan pong. kompem sara tak nak makan. huhu

cinonex coreyan said...

@Jannatul Firdaus: boleh la kalau nak berangan2..hehe

cinonex coreyan said...

@CikSaraTT: kalau makan rasa kfc nak cube tak..hehe

HATYCIKNUURUL said...

uihh,lawonyerrr,..hehe,.tp tu sume beracun kn,.bkn yg buat makan2 tu kn?,.

cinonex coreyan said...

@HATYCIKNUURUL: betol2..hehe

nadia said...

saye nak menyebok je.. ade lagi satu cendawan comel.. kat blog saye la.. ehehe.. soreee sebok.. ni link saye!! http://ikutsukeakue.blogspot.com
papai.. :D

pendekar laut said...

cantik xsemuanya indah,cantik juga beracun..betul??

cinonex coreyan said...

@pendekar laut iyoo betul la pendekat laut..