Thursday, 3 March 2011

semangat di patah patah

as salam khamis


helooo..kadang2 semangat untuk hidup itu tiba2 boleh berubah..berubah kepada yang baik atau sebaliknya..kadang2 kite perlukan seseorang atau sesuatu untuk membakarkan atau menyemarakan kembali semangat yang dah hilang tu..


pepatah ada berkata kusangkakan panas sampai ke petang rupanya hujan di tengah hari..tapi bukan hujan biasa siap dengan hujan batu kilat sambung menyambung ibarat suatu hajat yang tak kesampaian..sesuatu perkara yang berlaku dalam diri juga boleh mematahkan semangat..bagaimana harus menyambungkan kembali semangat yang sudah di patah2??..


sikap manusia yang masih mementingkan diri sendiri tanpa menhiraukan keadaan dan situasi orang lain ibaratkan mempersetankan semua nya..ape yang harus di lakukan..?

6 comments:

snsyafiqa said...

salam
hang dah knapa?
macam2 hal..
hg tau kwn2 ak kat cni mcm apa ja..
ak ada mslh ka xda ka, mreka mn kisah sgt..
tp bila kita asik nk mengharap org ja, lg la smgt yg patah tu, trus remuk..

makanya dari buang masa berduk, baik set dlm minda yang kita boleh berdiri sndri.
bila kita susah, kita terus ush, tnpa hrp bantuan.
bila hrp bntuan, tu yg kita makin lemah tmbh2 bila bantuan tu smp.

maka dlm hidup ni, kita diberi kudrat yg sama, dan masa yg sma.
xda yg lbh, xda yg kurang.
orang lain yg tersungkur tapi boleh bangun sendiri walau bertatih,
napa plak kita tersunkur,perlu bantuan org utk bgun?..ha

ak letih ni dr pgi lg..ni pun tgh wat keja..
jd x dpt la karang ayt yg simple dan mendlm utk hg..
mn2 yg ada ni ak taip ja sbb tgk post hg gni..
mn2 yg rs leh amik, sila..walau byk mepek, ak hrp at least ada isi la..
k2
salam

cinonex coreyan said...

@snsyafiqa: hang tau kan ape yg pernah jadi pada aku..orang kate pokok pisang tak akan berbuah dua kali..

tapi pokok pisang aku macam nak berbuah sekali lagi..

snsyafiqa said...

then, let them! nak pegi, pegi lah. kau persilakan ja mereka pegi.

jodoh ni, dah lma Allah tentukan.
antara smp dgn x smp lg msa dipertemu tu.
jadi bla 1 hbgn tu x mnjdi, biar la. sbb pstinya 1 hari nnt akn jdi juga.
buat apa nk buang msa sedih2 dan moody2?ada x dua emosi ni membuatkan hidup kau diisi dgn bahagia? x kan?..so xyah lyn hati tu!

get buzy pian!..buat byk2 keja...pegi dgr ceramah mesjid klu xda keja sgt.
point dia ialah get busy!..
dh bz, hg xda msa nk pk bab2 ni so x sedih2..
thats my tips.

even ak skrg dh kureng terpk bab kawen ni.kah2.sebab ak terlalu bz.
kdg2 ja ia menjengah.tu pun main cak2 ja.
bla dh besa bz, dan dh besa msa terisi dgn manfaat, kdg bila timbul sedih2 tu, dh mls nk lyn.sbb rs x berguna dibanding dgn manfaat yg kita dpt bla bz tu.

try!

cinonex coreyan said...

@snsyafiqa: nak kate aku sedey sangt tu x de la kot..biasa2 jea perkara yg lepas membuat kan aku lebih matang..

bukan ape hg tau kan aku baru jea nak baik..tapi jadi lagi..

aku rasa aku dah semakin kuat aku cume fikir ape yg jadi tu semua datng dari allah swt..bila ingat yg semua tu datng dari die buatkan aku rasa tenang =))..yehooooo

snsyafiqa said...

yeah n pergi mampos lah org2 yg wat bgi cinta palsu ni. lenkali jgn percaya wlau mula2 dia baik.

tu la, wktu hg trima dia, igt kan ak cmna??.ha pdn la muka...
lenkali jgn slh percaturan..

anyway ak duk risik2 org bru...tp dok tau la orgnya berkenan ke dok kat ak.
sbb bdk tu rupa2nya org berpgruh d tmpt dia. x hensem tp idaman rmai sbb kreadibiliti dia. mn lah ak tau.

klu ak tau dia tu idaman rmai, skit pon ak x tego agr x terganggu hati ak.
ni dh terlajak tego.

nnt lah ak istikharah.klu dia, ak speed la.klu bkn, buat2 lupa.kah2

cinonex coreyan said...

@snsyafiqa: aku tak ada rasa nak backup sapa2..yes memng die baik..tapi

aku tak rasa yang die beri cinta palsu dan aku rasa jugak aku tak salah percaturan..dan sikit pun aku rasa tak menyesal sebab aku pilih die..

ape yg berlaku semuanye izin allah swt..bukan kehendak aku dengn die..tapi kehendak allah swt..


mungkin hg fikir die tingglkn aku yea..hg silap la ika..


ha yola selamat berbahagia yea =)