Sunday, 20 March 2011

sorok kepala punggung keluar

assalam ahad


heloooo..fuhhh hanya mampu merenung jauh di luar jendela melihat benih2 jernih jatuh ke bumi dari cucur2 atap..ape kan daya hari ni ujan lebat la pulak hanye mampu beradu bersama pc dan lagu2 dari speaker buruk ni..


kalau dah nama kaki rewang tak kire la ujan ribut petir sekali pun kalau dah kemaruk nak keluar berjalan memang nye redah semua tu la..macam biasa la bila time ujung2 minggu ni kemane lagi kalau tak ke mall..


mereka yang main bowling golek bola elok2 jangan masuk lorong orang sebelah masuk longkang tu biasa..kaki snuker pun jolok bola elok2 jangan jolok karpet pulak..menjerit tokey snuker tu karang..


cukup la mukadimah ni panjang sangat dah..karang tak ade orang nak bace pulak..sorok kepala tapi punggung keluar bukan ape cume teringatkan sesuatu perkara yang berlaku di depan mata..bukan mata cinonex di mata semua orang rasanye..


tak perlu lagi nak cakap sesiapa atau pun golongan mane..bukan ingin mengaibkan sekadar ingin meluahkan..tak kesah la muka kau market macam mane sekali pun kalau dah atas jea tersorok tapi di bawah kau bogel tak ade makne nye la semua tu..baik kau buka jea terus kat atas tu..


cinonex bukan ape tak kesah la kau nak pakai ape sekali pun..bukan kau minta duit dekat cinonex nak beli baju atau sebagai nye..tang atas bukan main lagi tutup nye..tapi bila time kau duduk nahhh jamban kau terkeluar beserta kudis2 buta..kau tak malu ke nak tayang semua tu pada orang..atau pun kau berasa bangga sebab kau ade kudis buta dekat situ..


cinonex tau tahu kenapa selalu mengambil isu2 kudis..sepatutnye kau sorok aib kau sendiri tapi ni kau buka aib kau..kau bangga ke? atau kau buat2 tak perasan benda 2?..ape sebenarnye yang cinonex maksudkan mengenai sorok kepala punggung keluar??..kite semua di kurniakan akal dan fikiran..kite boleh fikir sendiri..


benda2 macam ni dah banyak sangat menjadi isu..tak perlu menuding jari pade orang lain..tengok dan nilai diri kite sendiri..tepok dada tanye selera kau nak makan mcd ke kfc..





malas nak bebel panjang2..peace

11 comments:

AmyZana said...

Of coz laa KFC.....

xD

cinonex coreyan said...

@AmyZana: amy nak belanje cinonex ke?

NuNu BeBeH said...

Astagfirullah...:(

Semoga kite tergolong dikalangan hamba2NYA yang soleh & solehah...Amin..

FaTin.FiRDaUs said...

sabo je la.. :)

yurn said...

susah nak ckp...perihal org zaman skang...mcm2 ader...

rj Etika said...

pakai baju labuh-labuh. baru sekata. atas tutup, bawah tutup. :)
btw, cinonex belanja la mekdi! yeay!! ahah

cinonex coreyan said...

@NuNu BeBeH: aminnn..insyallah =)

cinonex coreyan said...

@FaTin.FiRDaUs: aah sabo jela..buat2 tak nmpk ape yg berlaku..hehe

cinonex coreyan said...

@FaTin.FiRDaUs: aah sabo jela..buat2 tak nmpk ape yg berlaku..hehe

cinonex coreyan said...

@yurn: akhir zaman biasa la..benda2 pelik biasa la

cinonex coreyan said...

@rj Etika: ha tau x pea..kan lagi comel ape macam tu..mase bila plak kite kate nak belanje..haha