Monday, 25 July 2011

perlu ke jinakkan fikiran wanita dengan kemewahan?

assalamualaikum dan bismillah..



salam kepada sahabat yang sedang bekerja, belajar mengajar dan salam juga kepada mereka yang makan gaji buta duk main blog jea..cinonex tak makan yea cinonex jamah sikit jea..cukup la mukadimah sekapur sireh rak perlu permulaan yang meleret2 bukan ada orang nak bace pun..


perlu ke jinakkan fikiran wanita dengan kemewahan?..itu la yang menjadi tanda tanye dalam kepala tengkorak cinonex sekarang..perlu ke perlu ke??


cinonex rasa kepada mereka yang hidup nye mewah bermandikan wang ringgit, masuk rumah nak kene kuis2 duit dengan kaki baru nampak jalan mungkin ini perkara biasa..tapi bagaimana mereka yang tidak berkemampuan tapi sanggup bergolok bergadai kepada seseorang insan yang bergelar wanita yang belum sah menjadi miliknye??..


rasa terpanggil untuk mengebang rasa yang berselerak dalam mulut ni,mujur tak berbuih jea..perkara yang berlaku di depan mata, berlaku kepada sahabat sendiri..perlu ke kau rosakan fikiranye dengan kemewahan cinonex takut die akan binasa dengan ape yang di taburkan walaupun kerana sayang..kemewaham bukan salah satu cara terbaik untuk menunjukan rasa sayang kau..banyak lagi benda2 yang boleh lakukan..



bagi cinonex jawapanye tak perlu la kot manjakan perempuan dengan kemewahan selagi belum sah menjadi milik kau..kepada mereka yang bergelar perempuan jangan marah yea ini entry bukan nak cakap perempuan kaki kikis mata duitan atau sebagainye,mungkin segelintir sahaja..tapi entry ni di tujukan kepada kaum adam..



pada mereka yang bergelar kaum adam..jangan hiburkan hatinya dengan kekayaan..jangan jinakkan fikirannya dengan kemewahan..jangan manjakan dirinya dengan kecantikan..kerana wanita akan lupa hakikat kejadianye maka mereka tidak akan terhibur dan menghiburkan..






p/s..sayanglah berpada2 jangan lebih sayang kau lebih dari kau sayang allah swt..

14 comments:

ucu keyna said...

perkongsian yg mnarek :)

Anak Wak Mail said...

tak boleh camtu..nanti bila dah susah pompuan tu larik..tak nak kat dia lagi..sbb dah dimanjakan sangat dgn kemewahan..=)

cinonex coreyan said...

@ucu keyna just meluahkn ape yg rasa..perlu ke tak??

cinonex coreyan said...

@Anak Wak Mail tu la..mlas nak bising2..patt fikir2 la sendri..

Jiejah Gorjes said...

tak perlu melabur kpd org yg blm pasti menjadi hak milik kite. anytime dia bleh berubah.

jika ikhlas syg dia, didik dia dgn cara yg betul. bukan didik dgn harta benda esok2 bile dah kawen dia dah tersedap termanja bile x dpt dia meroyan sapa yg susah?

pastu mula la wat statement bini aku mata duitan...huh!

cucu umie said...

kalo tidak ad ikatn tidak perlulh utuk manjakan..ayie sellu nampak tpy yg rginyer lelki sebb dia xakan dpt apa2 bila perempuan tu pergi..

Ungu Violet said...

ada duit adik sayang...
tak ada duit abang melayang...huhu

Gizela Ananta Anissa said...

Blog yang bagus. I like it

Wilwap said...

Nice blog.

amir aizat said...

money can buy anything? haha

CikYana(",) said...

Tak perlu
Bila kemewahan dah xde..wanita lari meninggalkan si suami atau boyfriend

Cukuplah hidup secara sederhana
:)

PORUMAN said...

x perlu kot..hihi,, cari isteri yg ade keje arh.. senang skit.. x yah nak fikir cmne nak bg duit kt die.. nanti pandaila die fikir nak gune duit die sendiri. x menyusahkan aku n leh tlg hidup aku.. jhtnye!!!!!!!!!!

Mss Ieza said...

menarik nie tp tak semua wanita brpandagn begitu..
ad juga wanita yg x memandang harta dunie :D
ad juga llk yg hnya memandang kemewahn saja :D
so..renung2 kn XD

Cik Bell said...

tak perlu nak mewah sgt kot.
bersederhana lebih baik.
memanglah duit penting tapi gunakan ia pada jalan yang betul.
huhuhu~
Tapi ada jugak wanita yang memang nak kemewahan shja,dgn ada semuanya,dia mendapat kepuasan tapi dia tak sedar pada waktu yang sama,ia membinasakannya tanpa dia sedari.
huhu..pendapat shja. :)