Tuesday 11 January 2011

satu melayu sudah tumbang kerana facebook

harluuu..

aishh lupa pulak ape yang cinonex nak taip tadi..ni semua ko punya pasal la nyamuk..yang ko pergi gigit cinonex tu kenapa..da cinonex gigit ko balik..abis segala idea nak taip tadi..

ha sekarang ni macam2 kite dengar..facebook nak tutup web die la..lepas tu macam2 mesej orang hantar yang berbunyi ni ha..


''Facebook baru.Kami akan menghantar mesej ini di sekitar untuk melihat apakah anggota aktif atau tidak. Jika anda aktif sila hantar ke minimal 15 pengguna lain menggunakan Copy + Paste untuk menunjukkan bahawa anda masih aktif. * Mereka yang tidak menghantar mesej ini dalam masa 2 minggu akan dihapuskan tanpa ragu-ragu untuk mencipta lebih banyak ruang .*Hantar mesej ini ke semua teman-teman anda dan untuk menunjukkan bahawa anda masih aktif dan anda tidak akan dihapuskan.Pengasas Facebook,Mark Zuckerbe''

pandai pulak mark zuckerbe cakap melayu eak..korang percaye ke benda2 macam ni ha..cinonex sikit pun tak percaye..tak tergerak hati pon nak copy paste benda ni pas tu hantar benda ni buat semak dekat box mesej orang..kalau die nak hapuskan pun hapus jela..bukan mati pun kalau tak ada facebook..



tu la dia orang melayu kita ni mudah sangat mempercayai benda2 macam ni ha..mesej2 berantai ni da banyak sangat2 dah..lebih2 kalau mesej dekat enset..cakap kalau tak forward ke beberapa orang akan menimpa musibah, di timpa tangga, di timpa basikal ke dan macam2 la di timpa lagi..benda2 yang tak baik ni la akan berlaku..



yang lagi best tu yang berkaitan dengan islamic ni ha..mana iman mana akidah korang ha percaya benda2 macam tu kalau tak forward mesej boleh di timpa musibah..siap cakap seumur akan di timpa musibah..kelako2 korang bukan tuhan nak tentukan sape yang di timpa ujian musibah ni ha..allah swt lebih mengatahui segala2 nya..




uish kenapa cinonex begitu emosi malam ni..darah tinggi ape lepas makan daging masak kicap tadi..jangan mudah mempercayai benda2 macam tu ok..ni rules cinonex..setiap orang ada pandangan dan pendirian masing2 kan..so jadi la seorang melayu islam yang sukar di tumbangkan pemikirannya..


















p/s..betapa mudah nye mempengaruhi pemikiran orang melayu sekarang nih..korang sedar ke tak sedar ni..



4 comments:

rozaidi salih said...

sabo ye cinonex besa la tue melayu kte

Nadhirah AR said...

memang ramai yang suka pecaya benda2 macam ni . kadang rasa nak je tampar orang tuh . tapi tak baik la plak . kehkehkeh :)

penglipur said...

lah aok yea edie..ho tu la pasal nye..tetiba jea emosi malam ni..haha

penglipur said...

nadhirah : mujur tampar jea..kalau cinonex plak cinonex sekeh jea lelaju..hehe..mulut jea ckp mcm tu..tapi tak buat pun..sembang berapi kan..cinonex baik orang nye..haha