Tuesday 8 February 2011

padan muka perokok

salam selasa


yehaaa..cinonex bukan seorang smoker tapi masuk jea opis pagi2 dah ade bau rokok..spoil betol la nak jea stalat atas dahi laju2..sekeh kepala sampai melecet sapa yang bersarapan pagi dengan rokok ni ha..kategori perokok tegar la ni..orang lain pagi2 makan roti ke makan nasi lemak..ni tak makan la rokok tu sampai bebuih mulut..


kasihanilah perokok mereka ni tak sedar atau sedar tapi terpaksa merokok beyond their control atau mereka2 ni simply bodoh..pehh kasar bunyi kan lantak la labu..sapa yang makan cili die la yang terasa cili tak kan rasa oren pulak..


beberapa point

1 - bau nafas dan bau badan busuk..kasihan kaum kerabat sahabat2 semua mereka..kalau bini nak sayang2 pun ilang selera agaknya..

2 - mereka kategori makhluk yang hampir pupus kerana merokok penyebab utama cancer dan penyakit kronik yang lain..

3 - merokok termasuk dalam kategori membazir dan membahayakan kesihatan..dari segi agama hukumnya makruh dan ada ulama mengatakan haram..

4 - asap rokok membahayakan dan mencemar udara bukan sahaja diri mereka tapi orang lain..memang jahatkan..nak rosak diri tu sorang2 dah la..jangan joinkan orang lain pulak..

rembat dari google

5 - hampir seratus peratus penagih dadah adalah perokok..jauhi dadah jauhilah rokok..

6 - perokok biasanya selekeh dan pengotor..tapi tak semua la ada jea yang ok..kalau yang tak merokok dah tentu2 la smart macam cinonex ni ha..sila percaya tanpa kerut di dahi..

7 - perokok sanggup bersusah payah dan bersesak2 dalam asap di tandas2 dan tangga opis hanya untuk merokok..tak rasa ke merendahkan martabatkan diri sendiri..

8 - semua tempat awam di haramkan merokok..ini lagi menyusahkan lagi perokok..

9 - tapi perokok masih lagi merokok selagi ayam jantan berkokok..haha



sekadar bebelan di pagi hari..



p/s..katakan tidak pada rokok..