Thursday, 24 March 2011

pelajar perlu ke diberi dorongan??

assalam

harluuuu..see ni la penyakit yang kembali menjengah selapas beberapa hari tanpa entry dan tanpa bw kemane2..cukup sekadar melihat dan menjamu mata di blog sendiri..bagus kan buat kerja2 macam tu..orang lain dah la berhempas lepas tu pulas pulak berblogging..sampai lebam2 bijik mata..lantak la labu korang nak buat ape pun..bukan kongsi duit iklan dengan cinonex pun..


memandangkan sekarang ni budak2 demam result spm cinonex terfikir nak gebang dalam entry ni..tak ada la nak buat entry untuk tarik seo ke blog cinonex atau sebagainye..cume terfikirkan sesuatu perlu kah kite memberi dorongan pada pelajar2 sekarang ni..mungkin ade yang memberi tapi mungkin juga segelintir ibu bapa yang buat dono jea tanpa rasa ape2 mengenai anak beliau..


ade juga yang berfikiran cukup la hantar anak2 ke sekolah kan dari tak ke sekolah langsung..bagaimana pula pemikiran budak2 yang baru nak up ni..adekah diorang boleh berfikiran secara matang dalam memilih jalan hidup sendiri dalam usia yang sebesar jagung?? konfem tak mampu..hanya yang di fikirkan hanya nak huha2 jea..


bagi cinonex pelajar perlu di berikan dorongan..mungkin ade segelintir ibu bapa yang terlepas pandang pade anak2 mereka..semangat belajar perlu dalam diri untuk membangkitkan mereka2 supaya ade rasa semangat dan suke nak belajar..


itu cume sekadar sekapur sireh sahaja..ape yang cinonex nak cakapkan sebenarnye ialah mengenai golongan2 mereka yang ade rasa nak belajar tapi tak di beri perhatian tiada dorongan dan kata2 semangat oleh ibu bapa sendiri atau siapa saja..


memang betul kehendak sendiri itu lebih penting..atas diri kite sendiri..tapi ape yang kite lakukan tak di beri perhatian..ape perasaan bila kite berjaya tapi tiada seorang pun nak ambil tahu termasuk mak ayah sendiri..buat macam tak ade ape2 yang berlaku aje..dah tentu2 perasaan dan semangat untuk belajar akan down..akhir nye ape2 pun tak jadi..


tak semua orang itu bodoh..semua nye sama sahaja..jika seseorang itu di beri perhatian lebih oleh ibu bapa sendiri pasti seseorang itu akan bejaya hasil dari sokongan dan dorongan..


jangan biarkan mereka ibarat layang2 yang dah putus tali..tak tahu nak terbang kemana..kemane angin pergi ke situ juga lah layang2 pergi..so fikir2 sendiri..nak bagi lebih2 karang belum tentu ade orang nak bace entry ni..





p/s..malas nak bebel panjang2..ape yang kau bebelkan ha cinonex..faham ke tak faham ape yang cinonex sampaikan buat2 la faham yea..peace

3 comments:

FXpert said...

serius jer ari ni.... ape ker hel nyer...

cinonex coreyan said...

@FXpert: loo baru tau ke..ni entry semlm la wey..hehe

iDa said...

btl..kanak2 perlu dberi perhatian..lebih2 lg soal pelajar..sbb ilmu sgt bguna utk bekalan mereka d masa hadapan.......