Wednesday, 30 March 2011

radiasi nuklear jepun sudah di kesan di filipina

assalam


helooo..maklumlah dah lama tak dengar dunia luar..padahal baru jea 2 hari kan..macam2 dah terjadi..



Radiasi akibat kerosakan reaktor nuklear Jepun, telah dikesani di Filipina.Seperti diberitakan AFP, Kerajaan Filipina menyatakan tingkat radiasi itu belum membahayakan bagi manusia.

"Kami dapat mengesani isotop, tetapi kami meminta masyarakat untuk tidak panik," kata Tina Cerbolis, jurucakap Institut Nuklear Filipina, kepada AFP.


nak tahu lebih lanjut jangan malu2 nak tenyeh sabahdaily.



tak tahu la berita ni soheh ke tak..arap dapat berita yang lebih tepat..arap tiada ape2 yang lebih memudaratkan selepas ni..dan berharap juga malaysia tidak di cemari radioaktif..sama2 la berdoa yea..mungkin peringatan kepada kite..so ingat2 lah bumi..







p/s..bumi dah tua..debar rasa bila bace berita2 macam ni..lepas gempa bumi, tsunami..ha lepas ni ape pulak..uuiiihhhhhh..peace

24 comments:

Freaky said...

jangan sampai di malaysia dah la. huu bahaya tol

zaty luvlianncezzz said...

jgn jadi kt msia sudah kn.huhu

cinonex coreyan said...

@Freaky: arap2 macam tu la

cinonex coreyan said...

@zaty luvlianncezzz: yea,,doa la bnyk2

Mr. and Mrs. Mizan said...

tul lah tu kan.. risau2..
apepun, peace!

cinonex coreyan said...

@Mr. and Mrs. Mizan: botol la..doa la bnyk2 minta di jauhkn benda ni..

Nurul Syuhada Bt Hasri said...

takut laa plak....solat hajat...tolak bala

cinonex coreyan said...

@Nurul Syuhada Bt Hasri: same2 la kite beringt..

Puan Kutu said...

emm takut..

cinonex coreyan said...

@Puan Kutu: yep..doa2 la jauh benda2 ni..huhu

intan izani said...

mmg semakin menakutkan.. semoga sempat kita semua bertaubat.

cinonex coreyan said...

@intan izani: huhu..betul tu

Shamsuddin Amin said...

aduh2...
bahaye ni...
kene inform parents kat sabah...^^

cinonex coreyan said...

@Shamsuddin Amin: peringtan untuk berjaga2..jgn ambil mudh kan

GiveAsh said...

wooo...kena berhati hati neh..

azmnor said...

Salam...

Semuga senentiasa dibawah perlindungan Allah hendaknya....Insyaallah....aaminnnn...

gilaweb said...

ni la padah bila negara maju bleh apa yang mereka suka...xpkir kesan pada negara2 dunia ke-3...apapn moga suma selamat endingnya..

**::CIKNUURUL::** said...

dlm MHI kate titik pusat gempa dah beralih arah dn smakin menghampiri malaysia tu ade dgr x cinonex?,.dh nak kiamat dh dnia ni,.............

cinonex coreyan said...

@GiveAsh: yeahhh..berhati2..hehe

cinonex coreyan said...

@azmnor: wsalam wbt..insyallah,doa2 la bnyk2..n peingtan untuk kite..

cinonex coreyan said...

@gilaweb: yea betull tu..doakn semua nye lebih baik..debar nih..

cinonex coreyan said...

@**::CIKNUURUL::**: x de la pulak..minta2 la di jauhkn..huhu

Annis Suzana said...

mmg tkt.. wuu~~

cinonex coreyan said...

@Annis Suzana: yea ebtul tu