Thursday, 17 November 2011

menjadi buta setibanye di masjid

assalamualaikum dan bismillah..


sekarang menunjukan jam 11.46pm ketika cinonex menaip ayat ini..terasa sebu tapi cinonex gagahkan kepala lutut menaip entry ni..teror tak cinonex taip entry pakai lutut??..kalau ada yang percaya tu memang die fikir pakai kepala lutut la..haha


cukup2 mukadimah yang mencarut lagi karut..menjadi buta setibanya di masjid?? ha apakah dosanye tiba2 menjadi gelap gulita adakah allah swt mahu tunjukan kekuasan kepada makhluk yang bernama manusia ini..tidak2,apa yang cinonex mahu sembangkan ialah segelintir, tapi rasanye bukan segelintir ramai jea muda belia muka macam hensem buat kerja macam ni..


menjadi buta setibanye di masjid?..cinonex ada berbau pelik berunsur hairan dengan keghairahan muda remaja sekarang dengan niat keluar dari rumah hendak ke masjid, peh ni ciri2 calon zaujun kepada isteri2 solehah..sesudah sampai di masjid cukup sekadar berada di pagar dan tidak melakukan solat jemaah bersama2..duduk menyembang bersama rakan sepermainan, gelak ketawa macam orang nak sawan mujur tak putus urat kentut jea..


itu la realiti yang boleh cinonex katakan sekarang..bukan membuka aib sesiapa tetapi teguran untuk diri sendiri..apa salah nye jika sudah berniat yang baik dilangsungkan dengan cara yang lebih baik lagi,pahala ganjaranye kalau diserta kan dengan niat dan perbutaan..kalau setakat rasa nak menyembang dengan rakan2 di luar masjid sedangkan orang lain melakukan solat berjemaah lebih baik membesarkan perot di rumah..tidak la timbul fitnah dah pandangan negatif mata2 yang melihat..


mungkin juga setibanya di depan masjid, tak nampak pintu masjid agaknye mata terus gelap gulita,buta macam kasem selamat..itu pasal la die tersangkut kat pagar jea..peringatan dan teguran untuk diri cinonex supaya tidak terjebak dengan virus2 seperti ini..










p/s..tak caya tengok la solat jumaat sok hari..bila tanye beri alasan tak muat ruang masjid dah sebab jemaah dah penuh..padahal selagi dengar imam takbir boleh jea solat walaupun tepi jalan..


p/s..waa direct entry ni tak ade kias2..maafkan cinonex yang jahil ini..salah silap sila perbetulkan..


9 comments:

ewanrani said...

wah menarik jugak kisah nie...nice info...mantappp


Kingdom Tower ketinggian 1600meter (1.6KM)

ChaCha said...

hurmmm..dah alang2 tu npe x terus je..huhu

Kak Sal said...

emm..ramai budak2 remaja cemgini..gi masjid tapi dok kat bawah pokok berkumpul borak2..huh..sedih tul

ANA FARHA said...

itulah realitinya, kan? bila ditegur nanti, melenting..

sedih juga..

NEPH said...

boleh nampak tengahari esok nieee.

Miss Purple Ungu said...

mmg berlaku kt masjid kg miss purple...
berlonggok je lepak kt luar masjid time org smbhyg jumaat huhuhu

ღ Nurrul said...

hmm , mngeletar lutut chek.. pape pon jadikan iktibar :)

♥Aien Najwa♥ said...

xbaik tau..g masjid tapi dok luar jer..tak kan tak rase berdose, dah la dah dudok depan masjid..baru lepas dengar khutbah kowt..memang hati sangat gelap ! ~~ "BUTA MATA, BUTA HATI"..

Aida Omar said...

ingatkan buta macam mana tadi.. ini boleh dikatakan buta mata dan buta hati tak cinonex? dah sampai pintu pun still boleh tak masuk.. astaga T_T menjadi peringatan buat aida juga.