Tuesday 1 March 2011

aku di telanjangkan

as salam


helooo..ha tetiba cakap pasal telanjang2 ni kenapa..tetiba terasa nak taip entry ni walaupun mungkin isu ni dah lama..cinonex tak tangkap port sangat buat muke toye jea malas nak masuk campur hal manusia2 yang durjana..dah la rupa macam jagindas..siapa setuju dengan cinonex sila angkat jari tengah..


ok gila nak buat benda macam tu..kerat jari baru tau..siapa buat tu memang termakan la hasutan cinonex,haha..jangan la sesekali menelanjangkan orang atau ayat yang lebih molek nye mengaibkan saudara seagama kite..satu hari pasti diri kite juga diaibkan..menegur ada cara nye biarlah cara beralas supaya tiada hati2 yang terguris..



Daripada Abu Hurairah r.a. Rasulullah s.a.w bersabda yang maksudnya, "Siapa yang melapangkan satu kesusahan orang yang beriman daripada kesusahan-kesusahan dunia, Allah akan melapangkan orang itu satu kerumitan dari kerumitan akhirat.

Dan siapa yang memudahkan orang yang susah, Allah akan memudahkannya didunia dan diakhirat. Siapa yang menutup keaiban orang Islam, Allah akan menutup keaibannya didunia dan diakhirat. Dan Allah sentiasa menolong hamba itu selagi hamba itu mahu menolong saudaranya."


(Hadis Riwayat Muslim).



tak perlu mengejar trafic seperti ini serta menghasil kan sesuatu yang tak berapa best kepada mereka2 yang terasa..mungkin ada benar nye tapi biar la meletakan agama kite diatas..bukan nafsu, sifat dengki atau sebagainya..


cube jika anda di telanjangkan di khalayak ramai ape reaksi anda ape perasaan anda??..rasa nak berlari..berguling atau pakai topeng balik rumah??


yang penting cinonex tak akan kondem sesame blogger atau pun seagama cinonex..biarlah mencari identiti sendiri dalam blog gaya penulisan dan penyampaian..tak perlu mencetuskan kontrovesi yang kurang baik..tak ke rasa meroyan bila di cop sebagai seorang yang ada otak tapi diletakan di punggung..







p/s..tepok dada anda untuk menilai..







6 comments:

CahayaCintaIlahi said...

kalaulah semua orang berpikiran
macam cinonex kan bgus
masalahnye tak ramai yg berpikir camni
mereka lagi suke menkondem sesame sendiri
dengki mendengki huhu

penglipur said...

@CahayaCintaIlahi: adat manusia macam tu..mane boleh tengok orang berada di atas sikit..kalau boleh nak jatuhkan bagi sama level dengan die bukan nak berusaha jadi duk atas sama2..

Anonymous said...

setuju..baik diam jer drpd buka aib org..

Firdaus Life said...

sape la yang buke aib orang tu. nanti dapat balasan yang lebih aib di akhirat

penglipur said...

@RuSh D: yea diam itu lebih baik..lebih banyk bercakp benda yg bukan2 lagi bertambh la dosa fre2..

penglipur said...

@Freaky: alaa pasal bloger lacur2 ni la..macam2 manusia ada..saje jea orang tu nak cari trafic free..yea so beringt la..harus menjaga aib sesama islam.