Tuesday, 22 March 2011

samar ke jerangkap samar

assalam


holaaa..boleh la bersuka ria dengan blog sekejap sebelum kembali menerjah ke blog rakan2 yang lain..langit masih lagi mencurah2 airnye hujan rahmat..banyak aktiviti terbantut..tak kesah la aktiviti ape sekali pun..


cukup la mukadimah..tak nak panjang2 bukan ade orang nak bace pun..samar ke jerangkap samar??..dua perkara yang sangat berbeza..samar sesuatu yang kurang nampak atau pun kurang jelas..jerangkap samar sesuatu jerat atau sewaktu dengan nye yang boleh membawa akibat baik atau pun buruk..tapi biasanye buruk la dah nama pun jerangkap samar..


keadaan yang samar, keliru, tak pasti, kabur ibarat sesuatu yang yang belum pasti tujuan nye betul ataupun salah..samar nak kate tak nampak celik jea..nak kate gelap spotlight stadium dah guna..adakah pilihan itu betul ataupun salah..


jika tersalah memilih jalan adakah akan termasuk ke dalam jerangkap samar yang boleh mengakibatkan keburukan pada diri sendiri..sakit badan? sakit jiwa ?..so harus mengkaji dan menilai ape di sebalik yang samar sesuatu perkara itu..

ha korang samar tak dengan gambar tu?? cakap2..


hai cinonex bahasa kau semakin berkias2 sekarang ni..adakah kau perosak bahasa..jawapan nye dah tentu la tidak..jika tersalah pilih macam2 boleh berlaku dah samar tak boleh nak salahkan sesiapa..slahkan diri sendiri..peace





3 comments:

Pirate said...

ermmm lain mcm ja hahahah (apsal pale dia berkedut gitu?)

cinonex coreyan said...

@Pirate: entah la..sebab kene sekeh selalu kot..

fyna said...

hehehe...like entry nih...