Thursday 31 March 2011

nak nasi lemak ayam dua...

assalam


heloooo..yehaaa baru berkesempatan nak menaip sesuatu..macam2 hal yang menghalang untuk cinonex berblogging..lepas line internet tak bayar bil pasal bos tak ade duit nak bayar lepas tu pasal lappy yang hujung2 nyawa ni ha..jika di ikutkan hati mahu saja cinonex terjunkan beliau dari tingkat atas ni hingga berkubur di situ..

nasi lemak 50sen
rembat dari google..empunya pic minta halal yea


arghhh sudah2 jangan nak mencarut lebih2..sula tekak laju2 baru tau..nasi lemak ayam 2??..ape kebenda nye tu..bukan ape cume sekadar ingin berbicara pasal ayat tu macam tergantung jea..ape yang dua??..


pernah tak berinteraksi dengan makcik,pakcik,adik,makwe,nyah,bapok eh same la nyah dengan bapok tu..ah lantak la labu..tak kesah la sapa2 pun yang berniaga dengan menggunakan ayat tergantung..ni ha nak bagi contoh sikit..



contoh 1
john klewing : ''kak,saya nak nasi lemak ayam dua''

tanpa rasa segan silu dan konfidennye akak tu terus membungkus nasi lemak dengan ayam dua ketul..padahal nak nasi lemak ayam dua bungkus..sapa yang harus dipersalahkan??



contoh 2
rosyam nor : ''adik bungkus kueh ni tiga''

mula timbul rasa was2 dan kerut di dahi pada wajah rosyam nor..dalam hati mula berbicara..aku nak tiga ketul jea kueh ni..kenapa pulak adik ni bungkus macam tiga ringgit jea..sapa yang harus dipersalahkan??





jika anda berada di situasi itu ape yang harus di lakukan..terus mendiamkan diri tanpa berkata ape2??..membetulkan keadaan yang di inginkan..atau pun terus membayar dan berlalu pergi dengan muka toye..


so kepada mereka2 yang rasa nak membeli tu abiskan lah ayat korang tu dulu yea..tak ade la tersalah faham pulak..kang tak pasal2 bergomol kat depan kedai tu pulak pasal kes yang kecil macam tu.saling tuduh menuduh sapa yang salah..









p/s..bukan ape sebenarnye benda2 tu pernah terjadi pade cinonex..bhaha

11 comments:

MakNana said...

Mcm pernah buat jgk lah..
Adeh~~hehee..:p

penglipur said...

@NuNu BeBeH: pernh buat ke biase buat ni..hihi

Anonymous said...

jd lapar tengok nasi lemak tu. hoho. dlm kes ni, si pembeli yg harus dipersalahkan. HAHAHAH.

penglipur said...

@Jierah: nape plak..si penjual tu nape tak tanye blk kan..hihi

intan izani said...

sedapnye gambar nasi lemak tu.. nyumnyum..;p

Pish said...
This comment has been removed by the author.
Pish said...

aha ade btol gak :D

Panglima7 said...

betul tuu...bikin org konpius...hehehe. yg pertama disalahkan adalah penyebut dan yg kedua disalahkan adalah org yg menerima sahaja kata2 pebyebut tanpa bertanya. hehehehe Kunjungan hormat dari hamba Panglima7

penglipur said...

@intan izani: mesti la sedap..hehe

penglipur said...

@Panglima7 ya betul tu..=):

rj Etika said...

hahahaha!!! tp kadang-kadang makcik yg menjual tu yg tak dengar.
Haritu beli nasi lemak biase. Tapi bile dah sampai ofis, bukak2 je tengok die bagi nasi lemak telur special. patotla rase cam pelik je waktu bayar tu apesal mahal sangat. -.-"